2022. április 01. | 10:16

A sportos Corolla a GA-C platform módosított változatát használja.

Hosszú várakozás után megérkezett a 2023-as Toyota GR Corolla, amely számos érdekességet vonultat fel.

Toyota GR Corolla Circuit Edition
Toyota GR Corolla Circuit Edition (Fotó: Toyota)

A motorháztető alatt a G16E-GTS 1,6 literes, háromhengeres turbómotor dolgozik, amely 304 lóerőt teljesít 6500-as fordulatszámon, és 370 Nm nyomatékot ad le 3000 és 5500-as fordulatszám között. A nyomaték egy hatfokozatú intelligens manuális sebességváltón keresztül jut el az első és hátsó tengelyre, fordulatszám-kiegyenlítő funkcióval. Az összkerékhajtási rendszerben a vezető preferenciájától függően 60-40, 50-50 és 30-70-es első-hátsó nyomatékelosztási beállítások állnak rendelkezésre.

Toyota GR Corolla Circuit Edition
Fotó: Toyota

A Toyota hivatalos közleménye nem tér ki minden részletre, így nem tudjuk, hogy a GR Corolla hány másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, és azt sem közölték a japánok, hogy mekkora a végsebessége. Az európai piacra szánt GR Yaris 5,5 másodperc alatt teljesíti a 100-as vágtát, amiben ugyanez a motor található, csak az kicsit gyengébb, 260 lóerős. Ebből kiindulva a GR Corolla az említettnél jobb gyorsulásra képes, még ha picit nehezebb is, mint a Yaris.

Toyota GR Corolla Circuit Edition
Fotó: Toyota

A sportos Corolla a GA-C platform módosított változatát használja, a váz további hegesztési pontokat tartalmaz megerősítés érdekében, és széles körben használtak szerkezeti ragasztót. A motorháztető és az első ajtópanelek alumíniumból készültek a súlycsökkentés jegyében, a légellenállás csökkentéséért pedig más padlólemezt kapott.

Toyota GR Corolla Core
Toyota GR Corolla Core (Fotó: Toyota)
Toyota GR Corolla Core
Fotó: Toyota

A hot hatch felfüggesztése elöl MacPherson, hátul pedig kettős keresztlengőkaros kialakításból áll. A harapósabb külsejű Corolla 18 colos, 15 küllős, fényes fekete felniket kapott, amelyeken Michelin Pilot Sport 4 abroncsok feszülnek. A fékezéshez az autó elöl hűtött tárcsákat kapott, négydugattyús féknyergekkel. Hátul szintén hűtött tárcsák vannak kétdugattyús féknyergekkel.

Toyota GR Corolla Core
Fotó: Toyota
Toyota GR Corolla Core
Fotó: Toyota

Az utastérben egy 12,3 colos digitális infotainment-kijelző található. A képernyőn látható a kiválasztott összkerékhajtási üzemmód, a turbónyomás, a sebességváltó helyzetjelzője és a fordulatszámmérő. A vezető egy rövid áttételű váltót kezel, a műszerfal közepén egy 8,0 colos infotainment képernyő is található.

Toyota GR Corolla
Fotó: Toyota
Kézi váltó
Fotó: Toyota

A GR Corolla az Egyesült Államokban két felszereltségi szinten jelenik meg: az alap Core modell 2022-ben érkezik, az exkluzív Circuit Edition pedig egy évvel később válik elérhetővé. A Circuit Edition erősebb, mint az alapmodell, és többek között szénszálas tetővel rendelkezik. Ez a felszereltség fehér, Supersonic Red és Heavy Metal színben kapható. A féknyergek piros színűek és GR logóval vannak ellátva.

Toyota GR Corolla
Fotó: Toyota

A Circuit kivitelhez LSD differenciálmű jár, emellett automata klímaberendezéssel, fűthető első ülésekkel és fűthető kormánykerékkel is rendelkezik. Árakat még nem közölt a márka.

Motor1

Toyota