2020. augusztus 18. | 14:14

Kémfotókon látható a hivatalosan csak egy hónap múlva debütáló nyolcas Golf kombi kivitele.

Még idén a szalonokba kerül az új Volkswagen Golf Variant is, amit most néhány szemfüles fotósnak sikerült megörökítenie, miközben éppen az utakon tesztelik őket valahol Németországban. A legszebb az egészben, hogy nulla álcázást alkalmaztak a wolfsburgiak, tehát teljes valójában látható az új autó.

Nincs is szükség túl sok álcára, hiszen ha valaki tudja, hogyan néz ki az új Golf sima ötajtós kivitele, sejtheti, milyen lesz annak kombi verziója. A Golf már csak ilyen, jellemzően a generációváltás sem jelent forradalmi újdonságot formailag, ennek megfelelően az új kombi is ismerős. Nincs itt kérem szépen semmi látnivaló, lehet szépen továbbhaladni.

Meg kell mondani, hogy a kombik manapság már nem sok ember ingerküszöbét érik el. A vásárlók a crossoverekre és a szabadidő-autókra kíváncsiak, de szerencsére Európában - a családosoknak és a flottásoknak köszönhetően - azért még tartja magát a praktikus kombi karosszériaváltozat is. A fontosabb modellekből tehát becsületből kell kombit készítenie a gyártóknak.

Az alsó-középkategóriában versengő Golfnak olyan autók ellen kell bizonyítania, mint a Škoda Scala és Octavia, az Opel Astra, a Seat Leon, a Renault Mégane vagy a Ford Focus. Nem lesz egyszerű dolga, hiszen ez a kategória nagyon erős, de a német etalonnak megvannak az ütőkártyái. Ilyen ütőkártya a kategóriaelső kidolgozási minőség, a legmodernebb technológiák alkalmazása, a magas felszereltség és a széles motorválaszték.

Azonban a Golf ellen szól, hogy a versenytársaknál magasabb az ára, de ezt az említett kompetenciáival bőségesen ellensúlyozhatja. A kombi Golfot vásárlók eddig sem voltak túl sokan, de ők bizonyára kitartanak majd az új modell mellett is. A Variant esetében kulcskérdés a csomagtér mérete, de mivel a ferdehátú Golfnak sem lett az elődjénél nagyobb raktere, így várhatóan a kombi is örökli az előző generáció 605 literét.

Ami az erőforrásokat illeti, a puttonyos motorkínálata bizonyosan megegyezik majd a sima Golféval. Kérdőjel lehet, hogy a jövőben elérhető lesz-e majd a legerősebb dízelként (GTD), a legerősebb benzinesként (GTI), a sportváltozatban (R) vagy esetleg elektromosként. Magyarországon az új nyolcas Golf legkevesebb 7 806 600 forintért vihető haza, a kombi kivitel felára várhatóan pár százezer forint lesz.