2019. szeptember 23. | 16:00

A prototípusoknak az a dolguk, hogy elromoljanak, hogy aztán a sorozatérett példányok már bírják a strapát.

A Porsche Taycan azzal csinált magának hírverést még augusztusban, hogy bemutatása előtt (Frankfurti Autószalon) magához ragadta a leggyorsabb széria villanyautó címet a Nordschleifén. Az új elektromos sportautó 7 perc 42 másodperc és 34 ezredmásodperc alatt ért körbe a valamivel több, mint 20 kilométeres aszfaltcsíkon, ami kiváló eredménynek számít. Összehasonlításul a 600 lóerős BMW M5 7:38 alatt teljesítette ugyanezt 2018-ban.

A Teslára eddig nem volt jellemző, hogy ellátogasson a Zöld Pokolba, hogy lealázza az európai gyártókat. Talán azért, mert eddig nem igazán volt közvetlen konkurense az autóinak, olyan meg főleg nem, amit megkergettek a versenypályán, de a Porsche színrelépésével minden megváltozott. Egyszer s mindenkorra feltűnt a horizonton egy méltó ellenfél, amire Elon Muskék is felfigyeltek. El is hoztak pár Tesla Model S prototípust Németországba, hogy megmutassák, hol lakik az Úristen.

Eredetileg az új, három motoros ún. Plaid verziók tesztelése volt az amerikai márka célja, de benne volt a levegőben, hogy a Taycan körrekordjára fáj a foguk. Az új modell majd csak valamikor 2020 végén kerül a szalonokba, de mindenesetre a Porsche-verés hatalmas reklámértékkel bírt volna így előre is. Ugyanis a rekordöntés végül elmaradt, a Tesla hivatalos mért idő nélkül csomagolt össze és hagyta el a helyszínt, pedig a nézők mérései alapján rendesen rávert volna a Porsche idejére (7:28 a 7:42-vel szemben).

Valószínűleg az új modell még nem hozza az elvárt megbízhatóságot és ezért maradt el hivatalos mérés, ezt egy csúfos lerobbanás is megerősíti. Pont készült is egy fotó abban a pillanatban, amikor a Taycan „lekörözi” a lerohadt Teslát fricskát mutatva ezzel a hamvába halt rekordkísérletnek, már ha egyáltalán valóban meg akarták dönteni a Porsche eredményét. Mivel míg a németek egy teljesen sorozatgyártású autóval teljesítették a kört, addig a Model S rendesen eltért a szériaautótól, azaz az összehasonlítás nem is igazságos.

A már említett 3 motoros felépítésen túl a karosszérián is fellelhető volt pár módosítás. A kiszélesített sárvédők (widebody kit) és a méretes, ugyanakkor szedett-vedettnek tűnő hátsó spoiler valószínűleg az aerodinamikán voltak hivatottak javítani a gyors kanyarokban. A közeli fotók alapján az is látszott, hogy speciális semi-slick versenyabroncsok voltak az autón, ami szintén nem lett volna fair a Taycannal szemben, mivel az gyári gumikon körözött. Mindenesetre most ennyi volt, állítólag októberben visszajönnek, hogy aztán tényleg lenyomják az elektromos Porschét a hazai terepén.

A Porsche Taycan rekordot érő körét itt láthatod: