2020. április 16. | 13:10

A Bajkál-tó jegén tették próbára az öntöltő hibrid RX és a V8-as LC képességeit.

A Lexus Szibéria jegén tesztelte az RX hibrid hajtású luxus-SUV és a V8-as LC kupé irányíthatóságát. Az izgalmas akció a világ legmélyebb édesvizű taván, a Bajkál-tavon zajlott, ami 1,5 méter vastagon befagyott a mínusz 60 Celsius fokot is elérő hidegben. Amikor a jég ilyen vastagra és keményre hízik, Oroszország közúti közlekedési hatósága szabályos útvonalakat jelöl ki rajta.

Egy ilyen remek próbához remek sofőr is kell, ezért a Lexus leszerződtette Nyikita Sikovot, Oroszország egyik híres drift-bajnokát, aki eddig kétszer szerzett második helyezést az Orosz Drift versenysorozatban, egyszer a Formula Drift Oroszország versenysorozatban, és megnyerte az Auto Exotics Kupát. De bármilyen tapasztalt pilóta is, ő is most vezetett életében először egy Lexust a jégen, ami igencsak másféle élmény, mint amihez a versenypályán már hozzászokott. Sikov utólag bevallotta: mielőtt a volánhoz ült, voltak kétségei, hogyan teljesít majd az RX-ben az elektronikus vezérlésű E-Four összkerékhajtási rendszer.

“Kezdetben szkeptikus voltam. Mivel alapbeállításban az RX elsőkerékhajtású, és a hátsó tengelyhez csak akkor jut vonóerő, amikor a szenzorok azt érzékelik, hogy a hátsó kerekek elkezdenek kipörögni vagy megcsúszni. De amikor a jégre értem, azt tapasztaltam, hogy a hátsó tengely nagyon gyorsan bekapcsolódik a hajtásba, úgyhogy a géppel magabiztos erőcsúsztatásokat is meg lehetett csinálni.” – meséli.

Igazából Sikov már az első kerekek tapadását kihasználva is hihetetlenül látványos manővereket hajtott végre az autóval. Miközben 100 km/órás tempóban, egyenes vonalban autózott, a kerekek akkor is eszelős tempóban pörögtek. 464 lóerős, V8-as motorjával az LC egészen más világ, és Sikovot már azelőtt lenyűgözte az autó, hogy a jégre hajtott volna vele.

“Először volt alkalmam kipróbálni ezt a grand tourert, és elképesztő volt. A táborunkba vezető aszfaltúton ráéreztem, mennyire kényelmes a hosszú utakon, ugyanakkor milyen villámgyors, remekül uralható, és hogy milyen tökéletesen beállítható benne a vezető üléshelyzete. Amikor az ember a jégen autózik, azonnal érzi, hogy hátsókerékhajtású gépben ül. Tekintve az autó tömegét és azt, hogy normál gumikat használtunk, nem a gyorsulás volt a legfontosabb, hanem hogy jó vezetési technikával ráérezzünk az LC határaira.”- magyarázza Sikov.