A 2020-es visszaesés után számítani lehetett a fellendülésre BMW Group háza táján is: 2021-ben világszerte 2 521 525 db új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesítettek, ez 8,4%-kal haladja meg a 2020-ban eladott új autók mutatóját.

bmw i4

Az alapanyagok és a félvezetők hiánya a BMW-t sem kerülte el, azonban a márkakereskedői hálózat hamar felismerte a problémát és a már meglévő megrendeléseket az ügyfelekkel egyeztetve úgy konfigurálták át, hogy a lehető legkevesebbet kelljen várni egy-egy új modellre. Itthon továbbra is piacvezető az X5-ös és az új 3-as szériával is sikerült visszakerülni a flottaértékesítés élbolyába. Az X7 utáni kereslet visszaesett, ami nagyrészt a konkurens Mercedes-Benz GLS és az M50d jelzésű modell kivezetésének köszönhető.

bmw i4 interior

A PHEV modellek (a 2-es Active Tourer egyterű is megújul idén) esetében elmaradás figyelhető meg a konkurensekhez képest, az elektromos autóik is relatíve újak, igaz az i3 2013 óta töretlenül hozza az elvárt értékesítési számokat annak ellenére, hogy az állami támogatásba nem fér bele.

Az iX3 is jól szerepel a teszteken, az iX szabadidő-autó hamarosan rendelhető lesz és az i4-ből is bemutatkozott az M60-as modell 1015 Nm-rel és 619 lóerővel, ez júliustól lesz elérhető, az M50-es azonban már 2022 februárjától. Idén számíthatunk az új 7-es BMW-re, amely belső égésű motorokkal és teljesen elektromos kivitelben is kapható lesz.

bmw 7
Forrás: BMW

Idén ünnepli 50. évfordulóját az M-divízió, melynek legnépszerűbb modelljei itthon az X5M és X6M. Születésnapi ajándékként az új M3 Touringot szántják a petrolheadeknek, sőt jövőre érkezik az egyelőre koncepcióként bemutatott, 750 lóerős plug-in hibrid SUV, a BMW XM.

bmw m240i

Az SUV-őrületnek fityiszt mutatva egy klasszikus BMW-s jegyeket hordozó modellel is készül a márka: az új 2-es Coupéval, ami a prémium szegmens egyetlen kétajtós, kompakt hátsókerekes autója. A 3-as és 4-es BMW architektúrájára épülő négyüléses autót a Thunder Night fényezésben is megcsodálhattuk a rendezvényen, ezen az autón az M240i jelzés egy hathengeres 374 lóerős motort takar és fontos tudni, hogy kizárólag összkerékhajtással lesz elérhető, 18,5 millió forinttól.

Természetesen M2 is érkezik majd, addig a négyhengeres 220i (12,1 millió forinttól), 230i és 220d dízelek közül lehet választani – ezek hátsókerék-meghajtással jönnek, érdeklődés hiányában a manuális váltó sem lesz már elérhető egyik 2-eshez sem, kizárólag a nyolcfokozatú automatával lesz kapható.