Eddig csak 20 km van kész, pedig nagy szükség lenne a végre nem csak Budapestre vezető utakra.
Magyarország gyorsforgalmi úthálózata ugyan nagyot fejlődött az elmúlt évtizetben, ám egy nagy probléma akad vele. Túlságosan főváros központú - amellett, hogy jövőre ismét nagyot drágul használata.
Ha például Szegedről szeretnénk eljutni Siófokra, akkor ehhez előbb az M5-ösön Budapestre kell mennünk, ahol a hatalmas forgalmat elnyelő M0 körgyűrűn keresztül az M7-esre keveredve 270 kilométer megtételét követően érkezünk valamivel több mint két és fél óra alatt. A legrövidebb út ezzel szemben 225 kilométer lenne, viszont országúton, és településeken keresztül majdnem három óra alatt.
Ezen is változtatna többek között a tervezett M9-es gyorsforgalmi út, melynek eddig egy alig több mint 20 kilométeres szakasza használható Szekszárd és Sükösd környékén. Most azonban kiírta az Építési és Közlekedési Minisztérium a közbeszerzést az út újabb szakaszának tervezésére.
Első körben egy 57 kilométeres sztrádaszakasz tervezésére írtak ki közbeszerzést. A tender nyertese az M9 gyorsforgalmi út 51-es és 53-as főút közötti szakaszát tervezheti meg, déli lekötéssel Tompáig.
Szintén a munkához tartozik az 51-es főút Baja, déli elkerülő–Hercegszántó közötti szakaszának 2x2 sávossá fejlesztésének előkészítése, illetve a 47-es főúton található algyői Tisza-híd négysávosra bővítésének tervezése.
A teljes M9-est nézve elkészültekor ez lehetne Magyarország leghosszabb autópályája, ugyanis mintegy 300 kilométeresre tervezik és a jelenlegi, sugaras gyorsforgalmi úthálózatot köti majd össze.
A tender értékét nem jelölték meg a közbeszerzési értesítőben található kiírás szerint. Legutóbb egyébként az M6-os autópálya készült el a magyar-horvát határig, ám a túloldalon egyelőre nem várja folytatás, így elég viccesen fest a levegőből nézve.