2021. július 28. | 16:53

Hosszú idő után tartott sajtótájékoztatót itthon a Peugeot: szó esett a jövőbeni tervekről és élőben tekinthettem meg a Peugeot 508 PSE-t.

Tavaly lett 210 éves a Peugeot, 2020-óta a Stellantis-csoportot erősítik, új logóval és márkaarculattal rukkoltak elő – zajlott tehát az élet és a pandémiás időszakban sem estek kétségbe, mert ugyan 18,5%-ot esett vissza az újautó-eladás, mégis növelni tudták piaci részesedésüket. 2021 első hat hónapjában azonban csökkenés mutatkozott ebben a tekintetben, az eladott darabszámot azonban növelni tudták itthon. Jól szerepel a nagycsaládos támogatással is megvásárolható 5008-as szabadidő-autó, és a haszongépjármű piacon is az ötödik legkedveltebb modelleket a Peugeot szállítja. Ezek közül az e-Expert és e-Traveller már elérhető, 2021 végére érkezik az e-Rifter és e-Partner, 2022-től pedig hidrogén-üzemanyagcellás haszongépjármű és elektromos Boxer is érkezhet a kínálatba.

A 308-ason láthatjuk majd először az új logót, ami 2021 novemberében már hazánkban is elérhető lesz hatchback kivitelben, a kombi 2022 elején érkezik, sőt 2023-ra egy új karosszériaváltozat is érkezik – ha tippelnem kéne, akkor a C4-eshez hasonló, crossoveres, emelt hasmagasságú kiadásra számíthatunk. Az elektromos 308 mellett egy gyengébb, 180 lóerős plug-in hibrid variáns is érkezhet, az 1,2-es, háromhengeres benzinmotorra épülő, lágy hibrid hajtás pedig az elektromos rásegítés nélküli, belépő benzinmotorokat váltja. Az e-208 és e-2008 is nagyobb akkucsomagot kap a jövőben 400 kilométeres becsült hatótávval, és a Stellantis egyik jótékony hozománya a négy, elektromos autókhoz tervezett padlólemez, amelyek 500-700-800 kilométeres hatótávot biztosíthatnak majd.

A rendezvény középpontjában a teljesítményorientált, plug-in hibrid Peugeot 508 PSE állt. Az 1,6 literes, négyhengeres, benzines turbómotor 200 lóerőt teljesít, elöl az automata váltóba integrálva jelenik meg egy 110 lóerős villanymotor, hátra pedig egy 113 lóerős villanymotort kap az összkerékhajtású autó. A 11,8 kWh-s akkupakk a csomagtér alá került, ha ez fel van töltve, akkor rendelkezésünkre áll 360 lóerős teljesítmény és 520 Nm-es maximális nyomaték. Az 508 PSE hasmagasság elöl 10, hátul 1 mm-rel csökkent, a nyomtáv elöl 24, hátul 12 mm-rel szélesedett és a stabilizátorrudak átmérőjét is megnövelték. Az adaptív lengéscsillapítás mellett 308 mm-es, hűtött féktárcsákat, négydugattyús féknyergeket kapunk a legsportosabb Peugeot-ba, a kiállított modell listaára 23 900 000 forint, néhány plusz extrával azonban már 24 460 000 forintra kúszott fel az ára.