2020. január 10. | 15:00

Továbbra sem sokat látni a remekül álcázott Sanderóból, de úgy fest, illeni fog a Duster mellé.

A Logan padlólemezére épült első generációt 2007-ben mutatták be, amit 2012-ben követett a következő Sandero. Közel 8 éves az aktuális széria, amit utoljára 2016-ban frissítettek, de lényegében ugyan azok az alapok. A Renault által újjáélesztett román autómárka egyfajta nyers racionalitás jelent a piacon, ár-érték arányban nem rossz választás azoknak, akik közlekedési eszközt keresnek a családnak.

A harmadik generáció már tavaly óta rója az utakat, de a gondosan álcafóliába csomagolt tesztautóból még semmit sem mutatott a gyártó. Nyilván a Dacia sem kivétel az alól, hogy egységesítené a palettát a márka könnyű felismerhetősége érdekében, a fólián keresztül is azonosítható stílusjegyei vannak. Szemből a Duster vonalait lehet felfedezni a hűtőmaszk formáján és a lámpákon.

Valószínűleg komolyabb változások a technikában csak a kocsi héja alatt mutatkoznak meg, hiszen az új modell teljes megújuláson esett át, így a régi alváz is ugrott. A Renaulthoz tartozó gyártó autói is a francia központból kapják a fejlesztéseket, ezért ez már CMF-B platformra épül. Az új Sandero tehát az 5. generációs Clioval a második generációs Capture-rel és az új Juke-kal közösködik ezen a téren.

A lehetőségek teljes tárháza létezik az autó motorizációja szempontjából, hiszen a Ranult-Nissan-Mitsubishi szövetség rendelkezik sokfélével. Korai még bármi konkrétumról beszélni, de kisköbcentis dízel biztosan lesz választékban kérdéses, hogy a Daimlerrel közösen fejlesztett 1,3 TCi motor is szóba jöhet-e.

Voltak pletykák a Dacia termékpalettájának környezetbarátabbá alakításáról, így ideje lenne egy hibrid hajtást felhasználni. Akár a Sandero is alkalmas lenne a bevezetés elkezdésére, bár az a verzió biztosan nem a piac legolcsóbb autói közé tartozna.