2020. január 06. | 08:17

Persze SUV-re ne nagyon számíts ennyiért, a Dacia és a Lada kínál egyedüli opciót.

Új év, új autó? Persze nem vagy milliomos, de mégis csak kéne már valami a 20 éves Astra helyett, esetleg a szintén öreg, német prémium dízel is csak a gatyát zabálja már le a családról? Ha úgy érzed hasonló helyzetben vagy és itt az ideje friss gépet beújítani, mutatom, melyik az a 10 autó, amivel ugyan a világból nem mész ki, nem lesz gyors és sportos sem, de A-ból B-be elvisz és általános használatra tökéletes. Valamint, ami a legégetőbb kérdés, 4,5 millió forint alatt megúszod. A feltüntetett árak a cikk születésének időpontjában érvényesek. A lista nem tartalmazza a LADA választható modelljeit, a gyártó minden egyes opciója belefér a 4,5 millió forintos költségkeretbe, a legolcsóbb pedig a 4x4 Pack kiadás.

Dacia Logan – 2 299 000 forinttól

A kevesebb mint 2 és fél millió forintos árért a gyártó az SCe75 kódú háromhengeres, 1,0 literes benzinmotoros verziót kínálja, ne tévesszen meg a név, valójában csupán 73 lóerőt termel ez az egység, de kis pénzért kis teljesítmény jár csak, nincs mit tenni. Emellett a Dacia az utóbbi években összekaparta magát, és ár-érték arányban elfogadható autókat engednek ki a nagyvilágba. Őszintén megmondom, felszereltség szintjén ezen az áron a semmihez konvergál, amit a gyártó ad, érdemes a legmagasabb csomaggal választani, még úgy is csak 2 799 000 forint az ár, viszont minden elérhető extrát megkap a vásárló.

Dacia Sandero – 2 449 000 forinttól

A 2017-es facelift óta nem sok minden történt a Sanderóval. A gyártó ugyanazzal a háromhengeres, 1,0 literes egységgel kínálja, mint a Logant, így erő itt sem lett több, csak némi küllembéli változás észlelhető. A 320-ról 1200 literig bővíthető csomagtartó már nem rossz, abba bizony lehet több cuccot is pakolni, már elzötyöghet (nagyon lassan) a család nyaralni is. Vegyes fogyasztásként 5,2 litert határoztak meg, azonban ha tele a gép, biztos, hogy 7-8-ig is felkúszik a kis benzines étvágya.

Toyota Aygo – 2 770 000 forinttól

Az örök kedvenc városi kisautóm. Nem tudok betelni az Aygo vagányságával. Nem szabad tőle csodát várni, de amit ígér, azt maradéktalanul teljesíti. A kicsivel kevesebb mint 3 millió forintos árhoz egy 1,0 literes VVTi egység ad 72 lóerőt. Bár média és szórakoztatás terén az alap csomag nem elégít ki minden igényt, a vezetéstámogató funkciókkal jól megszórja a gyártó. Inkább ajánlom egygyermekes családoknak vagy fiataloknak, mintsem az idősebb korosztálynak.

Kia Picanto – 2 999 000 forinttól

Amellett, hogy a Kia jön fel, mint a talajvíz, legyen szó akár küllemről, minőségről vagy tartósságról, az áraik továbbra sem szaladtak el messzire. Bármelyik Kia modellben ültem eddig, tökéletesen meg voltam elégedve azzal, amit az adott áron kínálnak, sőt, helyenként még túl is teljesítenek. Ahogy majdnem minden modell a koreaiaknál, a Picanto is egy nagyon jól variálható és sok opciós választás. 6 felszereltségi csomag, 11 szín, 5 féle beltér, 3 féle kerék és 3 motoropció. Nem kell matekzseninek lenni, hogy észrevedd, itt van miből válogatni. A legkisebb benzines egység egy háromhengeres, 67 lóerős hajtómű, ami 170-nel is képes menni, így autópályázásra is megfelel a kocsi, ha nem vagytok sokan.

Suzuki Swift – 3 190 000 forinttól

A jól bevált Swift, a mi autónk. Ami mostanra már a törésteszteken és a kibocsájtási értékeket tekintve is jónak mondható. Egy igazi klasszikus a magyar embernek, és ezzel nincs is semmi baj. Roppant jó az új design, fiatalos és modern. Ráadásul, ha 200 000 forinttal többet költesz rá, már egy mild hibridet kapsz, aminek még kedvezőbb a fogyasztása. Minden esetben egy 1,2 literes 90 lóerős egységet vásárolhatsz, amely választhatóan vagy négy, vagy két keréknek továbbítja az erőt egy 5 sebességes manuális, vagy egy CVT váltón keresztül. A swift már nem olyan apró, mint régen, 4 felnőtt, de akár 2 gyermek és 2 felnőtt is kényelmesen elutazik benne.

Renault Clio – 3 349 000 forinttól

A Clio mindig is sikeres volt a kis városi autók között, és ezt tartja is. Mostanra kapott egy elfogadható megjelenést, egészen vagányak a külső elemei, a fényszórókat is beleértve. A közel 3 és fél millió forintos áron egy 1,0 literes, 65 lóerős egységet kap a vásárló. Már a legalacsonyabb csomagban is van bluetooth-kompatibilis fejegység, és a vezetéstámogatók is rendben vannak. Szintén kiscsaládosoknak ajánlanám, vagy fiataloknak.

Dacia Duster – 3 249 000 forinttól

A Duster képez egyedülálló kivételt az olcsó autók között, hiszen nem egy városi kisautóról, de még csak nem is egy szedánról van szó, hanem egy SUV kivitelről. Tomboló népbetegség ez napjainkban, a hobbiterepjárókkal kapcoslatos láz. Lehetne vitatkozni rajta, hogy jó vagy rossz, de összességében felesleges. Ízlés és trend dolga. Na meg ugyebár ismét a minél nagyobb, annál jobb korszakot éljük, egyszóval ha téged is magával ragadnak az SUV formák, de nem teheted meg, hogy 10 millió forint környékén vásárolj autót, a Duster lehet a te modelled. A Dacia legolcsóbb Duster opciójához egy 1,0 literes, háromhengeres turbós egység csatlakozik, amely 74 lóerőt ad át egy manuális 5 sebességes váltón keresztül az első tengelynek. A csomagtartó 1478 literesre bővíthető, a gyártó pedig 4 féle motoropciót kínál. A multimédiától itt sem dobsz egy hátast az alapcsomagban, a vezetéstámogatás azonban rendben van.

Fiat Tipo – 3 599 000 forinttól

Az olaszok ezért a pénzért a szedán kivitelt kínálják neked, 1,4 literes motorral, 95 lóerős teljesítménnyel. Ez már nem az a Tipo, ami volt, egy szép és modern formába öltöztette a gyártó és elfogadható mennyiségű extrát kínálnak az alapcsomagban. Van például USB csatlakozó és guminyomást ellenőrző rendszer is, számomra Fiathoz képest kissé jellegtelen, de egy 4 fős család könnyedén elférhet benne. A gyártó 3 kivitelt kínál, és az árak sem csúsznak el egymástól nagyon messze. Jó hír, még mindig kevesebb mint 4,5 millióért már kombit is kaphatsz.

Peugeot 208 – 3 990 000 forinttól

A Peugeot háza táján beállt valami új, ugyanis megjelenő modelljeik szépek, tele vannak extrákkal, prémium érzetet keltenek, harsány színek, feltűnő vonalvezetés. Ezeket megkapta az új 208-as is, amelyből elektromos kivitel is létezik az egyébként 4 belső égésű lehetőség mellett. A legalapabb csomagban egy 1,2 literes Pure Tech egység dolgozik, 75 lóerőt fejleszt az első kerekeknek. Nem minden arany, ami fénylik, így a Peugeot sem az, az összeszerelés minőségével komoly problémák vannak a párhuzamosan megjelenő 508-as esetében. Remélhetőleg a 208 nem ugyanolyan.

Ha érdekel a 208-as magasabban extrázott kivitele is, nézd meg ezt a bemutatót! Amennyiben a videó nem indulna el, ezen a linken tekintheted meg.

Ford Fiesta – 4 500 000 forinttól

A lista csúcsán a Ford Fiesta áll. Sajnos ebből már vagy a fapadot választod, vagy mélyebben kell a zsebedbe nyúlnod. Az 1,1 literes, 85 lóerős kivitelt egy 5 sebességes kézi váltóval kínálják, de ha magával ragad a forma, elmehetsz egy ST kiadásig is, ahol már 200 lóerőt kapsz. Persze ennek az ára sem alacsony, ahogy már az alapkivitelé sem. A Ford remek autókat gyárt, de inkább flottába valóak, erre is vannak berendezkedve a hazai forgalmazók, de van a vállaltban egy erős és sportos vonal is, gondolj csak Mustangra és az ST Focusra. Izgalmas autók, így a Fiesta technológiája sem lesz egy utolsó utcai autóé. Főleg fiataloknak szúrhat szemet, ezzel már lehet haladni!

Nos, ezek lettek volna a 2020 januárjában a legolcsóbban megvásárolható kocsik, ha az én véleményemre vagy kiváncsi, a Kia és a Toyota az abszolút nyerő, de lehetne vitatkozni. Ha kíváncsi vagy más autóipari újdonságra is ne hagyd ki a hírműsorunkat sem!