A Toyota a Detroiti Autószalonon fogja bemutatni a hamvaiból feltámadó Suprát, amit aki csak egy kicsit is konyít az autók világához, minimum érdeklődéssel fogadja. Hanem a Toyota luxusmárkája se maradhat ki az erős autók kiadásából, így Detroitba ők is lelepleznek egy új modellt, a pályára szánt Lexus RC F Track Editiont. A nevével ellentétben ez nem egy kérhető külön csomag lesz az RC F-hez, hanem egy külön fejlesztés.

Lexus RC F 5.0 liter V8

„Az LFA kivételével ez a leggyorsabb, legerősebb modell, amit valaha építettünk.” - mondta Robert Carter ügyvezető alelnök.

Elmondása az RC F Track Edition „nagyon, nagyon limitált példányszámban” fog készülni. Hogy mire lesz képes, még nem tudni, de az LFA Nürburgring-csomagjának 562 lóerejénél nyilván kevesebb, de szerintem senki nem fog arra panaszkodni, hogy gyengére sikerült. A jelenlegi RC F 467 lóerővel gazdálkodik és ami talán a XXI. században meglepő: szívó motorral. Downsizing ide vagy oda, a Lexusnál úgy gondolták, maradnak a bevált receptnél és egy 5 literes V8-ast tettek a motortérbe.

Lexus RC F sportkupé

Hogy ez mire elég? 4,3 másodperces gyorsulásra 0-ról 100-ra, ami nem is olyan rossz, tekintve, hogy 2015-ös megjelenése óta nem volt frissítve a modell. Hozzánk még nem került az RC F-ből tesztelésre, de kivétel nélkül ódákat zengenek a vezethetőségéről, egyetlen negatív pontnak az autó súlyát tartják, ami visszatartja attól, hogy teljesen kibontakoztathassa a képességeit.

Egyetlen képet adtak ki a bemutatásra váró RC F Track Editionről, azon se látszik sok, csupán egy karbonszálas hátsó szárny, rajta az F-jelzéssel. Hogy csak ennyi látszik a képen, köze lehet hozzá, hogy a Toyota hatalmas befektetéseket eszközölt a szénszálas elemek gyártására.

Lexus RC F Track Edition szénszálas spoiler

Carterék még elhintették, lesz még egy meglepetésük a Detroiti Autószalonra. De hogy mi, azt egyelőre homály fedi. Mindenesetre már csak az RC F Track Edition miatt is érdemes lesz figyelni, január 14-én mit mutatnak be a Lexus standjánál Detroitban.