Az elmúlt időben egyre több autógyártó jelenti be, hogy luxusmárkává kíván válni. Ennek roppant egyszerű oka van, mégpedig a magasabb haszonkulcsok. Most a Mazda is erre az útra kíván lépni.

Jeremy Thomson, aki a japán cég tevékenységét vezeti az Egyesült Királyságban, az Autocar magazinnak nyilatkozva elmondta, a cél az, hogy a Mazdát egy teljes értékű luxusautó-gyártóvá alakítsák. Arra törekednek, hogy a hagyományos prémiumgyártókkal szemben egy valós alternatívává váljanak. Nem a német vállalatokkal szeretnének versenyre kelni, mivel ezek a cégek rendkívül sikeresek, évről-évre nagyon jól teljesítenek, és minden bizonnyal képtelenség legyőzni őket ebben a szegmensben.

Vagyis a Mazda nem szeretne a következő Mercedes, BMW vagy Audi lenni. Sokkal inkább azokat a vásárlókat kívánja megcélozni, akik valami változatosságra, valami újdonságra vágynak a prémium szegmensben. Thomson szerint a luxusautók zsúfolt piacán még van hely egy csúcskategóriát képviselő japán gyártónak.

Mazda CX-5 szemből

Arra a kérdésre, hogy a Mazda a következő Lexus kíván-e lenni, Thomson csak annyit felelt, „miért is ne?”, majd hozzátette, jelenleg a Toyota prémium divíziója az egyetlen japán vállalat, amelyik a német trióval versenyez a szegmensben. Nem szabad figyelmen kívül hagyni két másik japán cég, az Acura és az Infiniti és Genesis jelenlétét még annak ellenére sem, hogy egyik sem számít globális márkának.

Nem ez az első alkalom, hogy a Mazda szeretné feljebb pozícionálni magát. Legutóbb ezt a ’90-es évek elején kísérelte meg a hamvában halt Amati almárkával. Hogy ebből a próbálkozásból végül semmi sem lett, az a japán gazdaság 1992-es összeomlásának köszönhető, amelynek következtében az autógyártóknak komoly likviditási problémákkal kellett megküzdeniük. Végül a Mazda 1994 tavaszán végleg lezárta az Amati projektet.