Megérkezik a vérbeli M5 csali – 600 lóerőnél is többet tud majd az Audi RS7 Sportback

Közzétéve:
2018-11-19, 17:11

A német cégóriás új ötajtósának karosszériája alatt egy 4,0 literes, ikerturbós V8-as Porsche-szív dorombol, vagy üvölt, mert azt bizony nagyon tud majd!

Ha a német prémium és luxus megszállottja vagy autók terén és még száguldozni is vágynál, akkor jó hírem van: érkezik az Audi zászlóshajójának izmos verziója, az RS7 Sportback! A prototípust már lencsevégre is kapták, bár most nem tesztelés közben, hanem közúton. A fotókon látható, hogy a már jól megszokott RS-jegyek megtalálhatóak lesznek az új, izmosított-ötajtóson, beleértve az orrészen található megnagyobbított méhsejtrácsos beömlőket, a brutálisan nagy felniket, és a mára már védjeggyé vált ovális duplakipufogót.

2019 Audi RS7 Sportback prototípus szemből

A gyártás valószínűleg az RS6 Avanttal egy időben és egy helyen fog kezdődni, az Audi neckarsulmi üzemében. Az RS7 Sportback ugyanazzal a 4,0 literes, ikerturbós V8 motorral kerül le a szalagról, amelyet a Porsche Panamera Turbo és a Lamborghini Urus SUV motorházteteje alá is rejtettek. Várhatóan a teljesítmény 605 lóerős lesz, ami 53 lóerővel több mint a kifutó RS7 teljesítménye, és 8 lóerőt még az RS7 Performance-ra is ráver. Az Audi bennfentesei rebesgették továbbá, hogy ez a hatalmas lóerőszám egy közel 800 Nm-es nyomatékkal párosul.

Audi RS7 Sportback hátulról

2019 Audi RS7 Sportback prototípus első oldalnézetből

Az elhangzott adatok igazolják, hogy papíron az új RS7 Sportback bizony le fogja nyomni a BMW M5 600 lóerős teljesítményét, bár csak egy hajszállal ugyan, de túltesz rajta. Komoly kihívónak számít továbbá a Mercedes-AMG E63 S szemében is, bár a Merci esetében nem szabad elfelejteni a komoly nyomatékelőnyt, amely számszerűsítve 50 Nm-rel több, azaz 850 Nm. Alulról nem biztos, hogy szereti majd az Audi az AMG elleni harcot.

Ahogy eddig is, az érkező szedán négykerék-meghajtású lesz, egy nyolcfokozatú automata sebességváltóval párosítva, valamint egy Torsen diffi is bekerül a gép alá. Hogy a teljesítmény és a vezethetőség is a tökéletes egyensúlyban legyen, az új RS7 az A7 második-generációs MLB platformjára épül, valamint a mérnökök 80 kg körüli súlycsökkenést is ígérnek a kifutó RS7-hez képest.

A 0-100-as sprintet 3,5 másodpercesre datálja az Audi, a végsebesség pedig 305 km/h lesz. Emellett a teljesítmény mellett a kibocsájtás szabályozását is megkellett oldani valahogy, így a gyártó egy olyan technikát alkotott meg, amely ideiglenesen leállítja a nem szükséges hengereket. Ezzel természetesen a fogyasztás is optimálisabban alakul.

2019 Audi RS7 Sportback prototípus oldalról

Még mielőtt bedobja az Audi az RS7-et a mélyvízbe, még felmelegíti kicsit az A7-et 2019 közepén. Teszi ezt úgy, hogy belelógatja az RS4 Avant 2,9 literes ikerturbós V6-osát a prémium szedánba, és ezzel 450 lóerős teljesítményt kölcsönöz neki. Ez a V6-os lényegesen karcsúbb, mint a böszme V8-as elődje, így meglendíti a járgány agilitását ugyanakkor a hatékonyságot is növeli.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban
VW Up! méretű elektromos autóval villant az Audi
2017. június 02.
Az németek 2021-re tervezik az önvezető, e-Tron rendszerrel ellátott kisautójuk piacra dobását. Vajon ez lesz a valaha készült legkisebb Audi?
V8 helyett V6: itt az új Audi RS4 Avant
2017. szeptember 12.
Egy valamit hiányolhatunk az új Audi RS4 Avantból, a V8-at. Csökkent a köbcenti, megfogyatkoztak a hengerek, viszont még így is 170 Nm-el erősebb elődjénél