2018. október 26. | 16:00

Az Audi Driving Experience túráján a Balatonfelvidék legszebb helyeit járhattam be öt újdonsággal: hörgő V10 és öthengeres győri rém, kulturált utazás az új X6 riválissal és az A6, A7 modellekkel.

Az Audi gasztrotúrája a Novotel Budapest parkolójából indult, a reggeli kávé után megindultam a parkolóban ránk várakozó modellek felé. A beosztást mi magunk intéztük, első körben az Audi A7 Sportbackben foglaltunk helyet. Az 50 TDI jelzés egy 286 lóerős, 620 Nm maximális nyomaték leadására képes 3.0 literes dízelmotort takart, mely a kecses, hosszú motorháztető alatt bújt meg. Én személy szerint nagyon csípem ezt a fajta sportosan elegáns, csapott tetővonalat, a Pappasos salzburgi túrán is sokáig csodáltam a CLS farát is. Remek alternatívák azoknak, akik unják a klasszikus szedán formát, de egy tágas, jól használható sportosabb modellt szeretnének. Az első megállóig én vezettem az A7-et, aztán Póczak Tomi kollégámnak adtam át a volánt és beültem hátra, kíváncsi voltam mennyiben zavarja a búrám a kupésított tetővonal. Rá kellett jönnöm, hogy semennyire. A háttámlákat dönthették volna egy picit hátrébb, de ennyi baj legyen. Igazán kényelmes, csendes utazóautóról van szó, tényleg németországi autópályákra termett.

A lepsényi pihenőhelyre egy kicsit késve érkeztem, így aztán az Audi A6 marad. Ebből kétféle motorvariáns is jelen volt de szerencsére az 50 TDI helyett az 55 TFSI-ben foglaltam helyet. Jelenleg ez az egyetlen benzines, amivel kapható, természetesen itt is quattro hajtás jelen van, de a nyolcfokozatú Tiptronic helyett a TFSI hétfokozatú S-tronic automatával operál. Bizony így, hogy gyakorlatilag azonnal átülhettem egyikből a másikba, rá kellett jöjjek, hogy az A7 valamivel csendesebb, holott az A6 0,24-es az A7 0,27-es legellenállási együtthatóval rendelkezik. Igaz, nem csak ez az érték számít, lehet a gumik, vagy a hangszigetelés játszott közre. A 340 lóerős, 500 Nm nyomatékkal rendelkező 3.0 literes benzines erőforrás remek menetdinamikával ruházza az 1800 kg-os autót, gazdaságos üzemmódban pedig könnyedén vitorlázik, ha kell leállított motorral.

A következő megálló a Kenese Marina Port kikötő volt, ahol kicsit megpihentünk, majd végre helyet foglalhattam az Audi R8-ban. Bizony, az 5.2 literes, V10-es szörnyetegben. Jegyezd meg: 540 lóerő és 540 Nm, végsebessége 320 km/h. Utóbbit sajnos nem próbáltuk, de a 3,5 másodperces gyorsulást igen - valami eszméletlen. Tanúskodjon ez a rövidke élő bejelentkezés a katarzisról:

Az Audi R8-cal a Kreinbacher birtokhoz érkeztünk, ahol az ebéd elfogyasztása után a TT RS-ben foglaltunk helyet és megindultunk Veszprém felé. A harmadik generációs TT csúcsmodell is hasonló izgalmakat tartogatott – ördögi puffogás, eszméletlen kanyarsebesség és félelmetes 3.7 másodperces gyorsulás egy sokkal kompaktabb, kezesebb formában.

Remekül ki lehetett autózni a Balatonfelvidéki utakon az öthengeres, 400 lóerős motorral szerelt sportkupét, ami egy gombnyomásra képes igazi fenevaddá változni. Igaz, a közel 32 ezer kilométert futott tesztautó már jócskán meg volt nyúzva az újságírók által, a jobboldali futóműtől furcsa hangok érkeztek, de összeségében hatalmas élmény volt vezetni még ha rövid időre is.

Utolsó megállón nem is ülhettem volna át megfelelőbb autóba, mint az új Audi Q8-ba, hiszen a Veszprém-Budapest szakaszt autópályán kellett teljesíteni. A két sportos Audi után igazi felüdülés, megnyugvás volt a Q8 csendes, tágas utasterében közlekedni. Ülésszellőztetés, masszázs és klasszikus zene kíséretében tettük meg a maradék, közel 100 kilométert. A VW Touareg után sok újdonságot nem tartogatott menetkomfort terén a Q8, a 3.0 literes, 286 lóerős dízelmotor ereje könnyebben elveszett az A6, A7 modellekhez képest, de ahhoz képest, hogy mekkora felületű autóról van szó, ő is igazán csendesnek mutatkozott a sztrádán, Comfort módban pedig egyenesen varázsszőnyeg-szerű suhanásban volt részünk a hazaúton.

Az itt említett modellekről a jövőben átfogó teszteket olvashattok weboldalon, addig is itt az Audi A8 és az RS5, ha esetleg még nem kerültek volna a szemed elé!