5 Audi 1 nap alatt - Galéria

Frissítve:
2018-11-04, 05:19

Az Audi Driving Experience túráján a Balatonfelvidék legszebb helyeit járhattam be öt újdonsággal: hörgő V10 és öthengeres győri rém, kulturált utazás az új X6 riválissal és az A6, A7 modellekkel.

Az Audi gasztrotúrája a Novotel Budapest parkolójából indult, a reggeli kávé után megindultam a parkolóban ránk várakozó modellek felé. A beosztást mi magunk intéztük, első körben az Audi A7 Sportbackben foglaltunk helyet. Az 50 TDI jelzés egy 286 lóerős, 620 Nm maximális nyomaték leadására képes 3.0 literes dízelmotort takart, mely a kecses, hosszú motorháztető alatt bújt meg. Én személy szerint nagyon csípem ezt a fajta sportosan elegáns, csapott tetővonalat, a Pappasos salzburgi túrán is sokáig csodáltam a CLS farát is. Remek alternatívák azoknak, akik unják a klasszikus szedán formát, de egy tágas, jól használható sportosabb modellt szeretnének. Az első megállóig én vezettem az A7-et, aztán Póczak Tomi kollégámnak adtam át a volánt és beültem hátra, kíváncsi voltam mennyiben zavarja a búrám a kupésított tetővonal. Rá kellett jönnöm, hogy semennyire. A háttámlákat dönthették volna egy picit hátrébb, de ennyi baj legyen. Igazán kényelmes, csendes utazóautóról van szó, tényleg németországi autópályákra termett.

Audi A7 50 TDI
Ettől Sportback az A7

A lepsényi pihenőhelyre egy kicsit késve érkeztem, így aztán az Audi A6 marad. Ebből kétféle motorvariáns is jelen volt de szerencsére az 50 TDI helyett az 55 TFSI-ben foglaltam helyet. Jelenleg ez az egyetlen benzines, amivel kapható, természetesen itt is quattro hajtás jelen van, de a nyolcfokozatú Tiptronic helyett a TFSI hétfokozatú S-tronic automatával operál. Bizony így, hogy gyakorlatilag azonnal átülhettem egyikből a másikba, rá kellett jöjjek, hogy az A7 valamivel csendesebb, holott az A6 0,24-es az A7 0,27-es legellenállási együtthatóval rendelkezik. Igaz, nem csak ez az érték számít, lehet a gumik, vagy a hangszigetelés játszott közre. A 340 lóerős, 500 Nm nyomatékkal rendelkező 3.0 literes benzines erőforrás remek menetdinamikával ruházza az 1800 kg-os autót, gazdaságos üzemmódban pedig könnyedén vitorlázik, ha kell leállított motorral.

Audi A6
Audi A6 55 TFSI

A következő megálló a Kenese Marina Port kikötő volt, ahol kicsit megpihentünk, majd végre helyet foglalhattam az Audi R8-ban. Bizony, az 5.2 literes, V10-es szörnyetegben. Jegyezd meg: 540 lóerő és 540 Nm, végsebessége 320 km/h. Utóbbit sajnos nem próbáltuk, de a 3,5 másodperces gyorsulást igen - valami eszméletlen. Tanúskodjon ez a rövidke élő bejelentkezés a katarzisról:

Az Audi R8-cal a Kreinbacher birtokhoz érkeztünk, ahol az ebéd elfogyasztása után a TT RS-ben foglaltunk helyet és megindultunk Veszprém felé. A harmadik generációs TT csúcsmodell is hasonló izgalmakat tartogatott – ördögi puffogás, eszméletlen kanyarsebesség és félelmetes 3.7 másodperces gyorsulás egy sokkal kompaktabb, kezesebb formában.

Remekül ki lehetett autózni a Balatonfelvidéki utakon az öthengeres, 400 lóerős motorral szerelt sportkupét, ami egy gombnyomásra képes igazi fenevaddá változni. Igaz, a közel 32 ezer kilométert futott tesztautó már jócskán meg volt nyúzva az újságírók által, a jobboldali futóműtől furcsa hangok érkeztek, de összeségében hatalmas élmény volt vezetni még ha rövid időre is.

Audi TT RS
Audi TT RS

Utolsó megállón nem is ülhettem volna át megfelelőbb autóba, mint az új Audi Q8-ba, hiszen a Veszprém-Budapest szakaszt autópályán kellett teljesíteni. A két sportos Audi után igazi felüdülés, megnyugvás volt a Q8 csendes, tágas utasterében közlekedni. Ülésszellőztetés, masszázs és klasszikus zene kíséretében tettük meg a maradék, közel 100 kilométert. A VW Touareg után sok újdonságot nem tartogatott menetkomfort terén a Q8, a 3.0 literes, 286 lóerős dízelmotor ereje könnyebben elveszett az A6, A7 modellekhez képest, de ahhoz képest, hogy mekkora felületű autóról van szó, ő is igazán csendesnek mutatkozott a sztrádán, Comfort módban pedig egyenesen varázsszőnyeg-szerű suhanásban volt részünk a hazaúton.

Az itt említett modellekről a jövőben átfogó teszteket olvashattok weboldalon, addig is itt az Audi A8 és az RS5, ha esetleg még nem kerültek volna a szemed elé!

Kapcsolódó írások

A német birodalom visszavág, avagy az E-TRON-ok harca
2018. április 25.
Szinte már minden autógyártónak  kötelező Hibrid, de még inkább a jövőbe mutatóan tisztán elektromos hajtású típusokat fejleszteni és piacra dobni. De az egyre növekvő konkurenciaharc vajon adott elég időt az Audinak?
Az új Audi A7-es Sportback 2018-ban debütál hibrid technológiával
2017. október 25.
Nagyobb, szebb, erősebb és most már hibrid is lesz az új Audi A7, a kezdetben egyféle motorral kapható A7 összkerékhajtást is kap a jobb gyorsulásért és úttartásért
Audi SQ8 elölről
2019. június 24.
Az autó 0-100-as gyorsulása sem ad okot a szégyenkezésre.
Audi RS5 elölről
2019. július 19.
Így összesen hat RS modell kerül piacra az év végéig.