A Mercedes-Benz ismét megalázta prémiummárkás vetélytársait

Közzétéve:
2020-01-12, 18:08

A BMW és az Audi is alul maradt az eladási versenyben, minimum 140 000 autóval kevesebbet értékesítettek, mint a Mercedes-Benz.

2020.01.10-én a Mercedes-Benz hatalmas ( és nem meglepő) sikert aratott Frankfurtban. Elnyerték A Világ Legnépszerűbb Luxus-autó márkája címet, immáron zsinórban negyedszer.

A pénteken kihírdetett adatok szerint a BMW 2%-kal növelte eladásait, így 2,17 millió eladott darabot számlálnak. Az Audi teljesítette a leggyengébben 1,8 %-os növekedés mellett is csak 1,85 millió gép kelt el tőlük. Toronymagasan a Mercedes-Benz áll, hiszen nekik 1,3%-os növekedés írható a bevételekhez, ezzel pedig 2,34 millió darab prémiumkategóriás jármű talált gazdára. Érdekes, hogy míg a prémiumkategória ugyan nem ugrásszerűen de növekedik, addig az alacsonyabb szegmens bukdácsol. Egyes régiókban lassult a gazdasági növekedés, és számos kereskedelmi kérdésben vita van a vezetőcégek asztalán.

A Mercedes-Benz elmondása szerint a siker az SUV és luxus-szedán eladásoknak köszönhető, melyeket tömegében az USA és Kína piaca szipolyoz fel. Az eladási számokkal kapcsolatban hivatalos információkat is közzé tettek. A gyártó számításai szerint Kínában 6,2%-os emelkedés figyelhető meg, több mint 700 megrendelés érkezik havonta csak a Mercedes-Maybach S-Osztályra ami bődületes eredmény, hiszen a top-end kategóriát képviseli. Ám a siker nem biztos, hogy kitart majd, hiszen a kereskedelmi költségek egyre csak nőnek és nőnek az USA, Európa és Kína között, lehetséges, hogy a magasan szárnyaló adatok után, egy eladási mélyrepülés is következik?

A BMW is szólt pár szót az elkövetkezednő évvel kapcsolatban, melyből kiderült, hogy bár az optimizmus nem szállt el örökre, azért vannak fenntartások, és remények is a láthatáron. A kereskedelmi részleg elmondása szerint, a jövőben inkább céloznak meg egy enyhébb, de biztosabb növekedést, amelyet a kínai eladások révén kívánnak megszilárdítani. Erre remek példa a vadi új X7-es SUV modell, amelynek veséin az egész világ kiégett, kivéve a kínaiakat. Így hát ázsiai ízlésnek megfelelően, marad a kissé szerencsétlen designelem. A bajorok leplezetlen célja továbbra is az, hogy 2018 és 2020 között megkétszerezzék SUV modelljeik legmagasabb eladási értékeit.

"2019-ben a nagyméretű modelljeinknek köszönhettük a növekedést, amely egy újabb csúcsot jelentett a vállalat történetében - mondta Pieter Nota a BMW értékesítési vezetője - Biztos vagyok benne, hogy sikereink 2020-ban is folytatódnak."

Hildegar Wortman, az Audi új értékesítési vezetője kedden fejtegette, hogy eladásaik növelését főleg egy viszonylag újnak mondható termékcsaládtól várják, amely minden komolyabb spekuláció nélkül valószínűleg az e-Tron és a további elektromos kiadások. Az Audinak éppen ideje lenne felzárkózni a másik két riválishoz, hiszen az utóbbi években mondhatni a labdábarúgás is kérdésessé vált. Ha más autóipari újdonságra is kíváncsi vagy, csekkold heti hírműsorunkata  Youtube-on!

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.

További hírek