A Mercedes-Benz ismét megalázta prémiummárkás vetélytársait

Közzétéve:
2020-01-12, 18:08

A BMW és az Audi is alul maradt az eladási versenyben, minimum 140 000 autóval kevesebbet értékesítettek, mint a Mercedes-Benz.

2020.01.10-én a Mercedes-Benz hatalmas ( és nem meglepő) sikert aratott Frankfurtban. Elnyerték A Világ Legnépszerűbb Luxus-autó márkája címet, immáron zsinórban negyedszer.

A pénteken kihírdetett adatok szerint a BMW 2%-kal növelte eladásait, így 2,17 millió eladott darabot számlálnak. Az Audi teljesítette a leggyengébben 1,8 %-os növekedés mellett is csak 1,85 millió gép kelt el tőlük. Toronymagasan a Mercedes-Benz áll, hiszen nekik 1,3%-os növekedés írható a bevételekhez, ezzel pedig 2,34 millió darab prémiumkategóriás jármű talált gazdára. Érdekes, hogy míg a prémiumkategória ugyan nem ugrásszerűen de növekedik, addig az alacsonyabb szegmens bukdácsol. Egyes régiókban lassult a gazdasági növekedés, és számos kereskedelmi kérdésben vita van a vezetőcégek asztalán.

A Mercedes-Benz elmondása szerint a siker az SUV és luxus-szedán eladásoknak köszönhető, melyeket tömegében az USA és Kína piaca szipolyoz fel. Az eladási számokkal kapcsolatban hivatalos információkat is közzé tettek. A gyártó számításai szerint Kínában 6,2%-os emelkedés figyelhető meg, több mint 700 megrendelés érkezik havonta csak a Mercedes-Maybach S-Osztályra ami bődületes eredmény, hiszen a top-end kategóriát képviseli. Ám a siker nem biztos, hogy kitart majd, hiszen a kereskedelmi költségek egyre csak nőnek és nőnek az USA, Európa és Kína között, lehetséges, hogy a magasan szárnyaló adatok után, egy eladási mélyrepülés is következik?

A BMW is szólt pár szót az elkövetkezednő évvel kapcsolatban, melyből kiderült, hogy bár az optimizmus nem szállt el örökre, azért vannak fenntartások, és remények is a láthatáron. A kereskedelmi részleg elmondása szerint, a jövőben inkább céloznak meg egy enyhébb, de biztosabb növekedést, amelyet a kínai eladások révén kívánnak megszilárdítani. Erre remek példa a vadi új X7-es SUV modell, amelynek veséin az egész világ kiégett, kivéve a kínaiakat. Így hát ázsiai ízlésnek megfelelően, marad a kissé szerencsétlen designelem. A bajorok leplezetlen célja továbbra is az, hogy 2018 és 2020 között megkétszerezzék SUV modelljeik legmagasabb eladási értékeit.

"2019-ben a nagyméretű modelljeinknek köszönhettük a növekedést, amely egy újabb csúcsot jelentett a vállalat történetében - mondta Pieter Nota a BMW értékesítési vezetője - Biztos vagyok benne, hogy sikereink 2020-ban is folytatódnak."

Hildegar Wortman, az Audi új értékesítési vezetője kedden fejtegette, hogy eladásaik növelését főleg egy viszonylag újnak mondható termékcsaládtól várják, amely minden komolyabb spekuláció nélkül valószínűleg az e-Tron és a további elektromos kiadások. Az Audinak éppen ideje lenne felzárkózni a másik két riválishoz, hiszen az utóbbi években mondhatni a labdábarúgás is kérdésessé vált. Ha más autóipari újdonságra is kíváncsi vagy, csekkold heti hírműsorunkata  Youtube-on!

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Mitch Evans a Jaguar Formula-E autójában a mezőny élén
2020. december 28.
Versenykörülmények között tesztelik és fejlesztik a jövő technológiáit.

További hírek