2018. november 22. | 17:46

Most először kapták lencsevégre utcai teszten a következő generációs C-osztályt

A nemrégiben bemutatott 3-as BMW jelenleg a szegmens legmodernebb példánya, így a csillagos márka sem ül tétlenül a babérjain. Szorgalmasan fejlesztik az ötödik generációs C-osztályt, mely 2020-ra várható, ráadásul rengeteg olyan újdonságot vonultat fel, mellyel komoly riválisa lehet a bajor szedánnak.

A kémfotókon szereplő Mercedes részleteiről egyelőre nehéz sokat megállapítani, hiszen erőteljesen eltakartak minden izgalmas részletet. Annyi azonban sejthető, hogy többek közt újak az első és hátsó fényszórók, továbbá az autó orra is valamivel alacsonyabb lett. A hátsó szélvédő dőlésszögén is változtattak, ezzel igyekeznek optikailag rövidíteni az autó farát. A hírek szerint nagy hangsúlyt fektettek az aerodinamikára, így az új C-osztály légellenállási együtthatója mindössze 0,25 lesz, mellyel a kategória élére áll majd.

A W206-kódjelű szedán tengelytávja is valamivel nagyobb lesz a jelenleg futó szériánál, mely többek közt a módosított MRA-platformnak is köszönhető. Az új padlólemez nagyobb mennyiségben használ fel alumínium elemeket, melyekkel növelni tudták a szilárdságot. A beltér az EQ C-hez lesz hasonló, az új Mercedes is megkapja a két nagy kijelzőből álló műszerfalat. Elérhető lesz hozzá többek közt gesztusvezérlés is, valamint továbbfejlesztett önvezető funkciót is kap majd, mely akár 130 km/órás tempóig is engedélyezi a kéz nélküli vezetést.

Fontos elemei lesznek az új modellpalettának a hibridek, készül majd benzin- és dízelmotorral egybekötött rendszer is. Ehhez egy új, 48 voltos hálózatot is kiépítettek, mely intelligens módon kiaknázza az energia visszatáplálás lehetőségeit. A megtakarított fickós amperek pedig nem csak a fogyasztás csökkentésére lesznek felhasználhatók, hanem szükség esetén a teljesítmény növelését is elősegíthetik. A jelenlegi C300e 13,5 kilowattórás akkucsomagját is továbbfejlesztették, melynek köszönhetően az új C-osztály egyes változatai akár 230 kilométert is megtehetnek majd tisztán elektromos üzemben.

A belsőégésű motorok terén a négy-, hat- és nyolchengeres blokkok alkotják majd a kínálatot. Természetesen az AMG-kivitelek sem maradnak ki a palettából, bár feltehetően ezeket kicsivel később mutatja majd be a gyártó.