2020. május 15. | 14:06

Az eredeti tervek szerint elektromos verzió készül, a koronavírus miatt lehet, hogy V8-ast kap az IS szedán.

A Lexus IS második generációjában debütált az autófanatikusok által igazán kedvelt 5.0 literes V8-as motor, melyet a Lexus LC 500-ban volt szerencsém tesztelni. A 477 lóerős szívómotor jelenleg kapható, ám vélhetően a harmadik generációs IS már nem fog részesülni belőle, ugyanis az azonos műszaki alapokra épülő RC F kupéhoz társulna.

A középkategóriás sportszedán mellett az eggyel nagyobb GS F is távozik a globális kínálatból (GS helyett már ES van), így mostantól csak a kupékban, azaz az RC F-ben és az LC 500-asban élvezheted az ötliteres V8-at.

A Lexus tervei szerint 2021-ben már bemutatnák a következő generációs IS-t, majd később egy tisztán elektromos hátsókerék-hajtású szedánt,  ami idővel kiváltaná a belsőégésű motorral szerelt változatot. Most azonban új hírek rebbentek fel a japán szaksajtóban, amelyeket alighanem a koronavírus-járványhoz kapcsolódó piaci bizonytalanságokra és általános kivárásra alapoztak. A Carsensor.net szerkesztői szerint idén októberben ráncfelvarráson esik át az IS, és a hírek szerint a szedán megkapja az F szériában alkalmazott ötliteres szívómotort, ám nem IS F, hanem IS 500 néven. Ez valamivel szelídebb motor- és futóműhangolást, valamint visszafogottabb optikai tuningot feltételez.

A típust exportra szánják, ám a hibrid technológia nélkül alkalmazott benzinmotor elsősorban Észak-Amerikában és Oroszországban lehet sikeres. Mindez nagyban azon múlik, hogy a Lexusnál tartják-e az eredeti tervet, vagy a megváltozott gazdasági környezethez igazodva módosítják elképzeléseiket.

A lényeg, hogy vagy érkezik egy vadonatúj széria (potenciálisan a Toyota Supra soros hathengeres motorjával), vagy átmenetileg marad a kiforrott harmadik generáció egy kivételes sportmotorral, a részben Yamaha fejlesztésű 2UR-GSE blokkal kiegészülve.