A Moke International is követi a manapság oly divatos retró-dizájnt, feltámasztotta egykori ikonját, a MINI levetkőztetett változatát.
Aranykorát éli manapság a retró, a gyártók előszeretettel porolják le régi, népszerű modelljeik formaterveit, hogy annak mintájára elkészítsék modernkori megfelelőjüket. Elég csak a 2007-ben bemutatott Fiat 500-ra gondolni, ami megjelenése óta sláger, de a nemrégiben bemutatott Ford Bronco is kitűnően példázza: elég volt megmutatni pár fotót róla a neten, azonnal izzani kezdtek a vonalak a rengeteg megrendeléstől. Az ígéretes kereslet reményében a Moke International is beállt a sorba, bemutatta a Moke legújabb, korszerűsített változatát, ami a képeket elnézve hű maradt ikonikus felmenőjéhez. Legalábbis dizájn tekintetében.
Az autóról képeket ide kattintva találsz.
Aki alapból sem vonzódik a kisautókhoz, az a Moke modellt kapásból a golfkocsik közé fogja sorolni, nem alaptalanul. A körlámpa és a hűtőrács utal a MINI származásra, de ezeket leszámítva elég pőre a karosszéria. Nincsenek ajtók, nincs tető, az utasokat csak egy csőváz és egy szélvédő óvja a kellemetlen impulzusoktól.
Az eredeti, 850 köbcentis MINI motor helyett ebben már egy nagyobb, 1,1 literes négyhengeres dolgozik, ami megfelel az aktuális emissziós normáknak. A dupla vezérműtengelyes egység 67 lóerőre és 93 Nm-re képes, erejét négyfokozatú automata váltón keresztül adja le. Végsebessége elméletileg 100 km/óra környékén lesz, ami bőven elegendő egy ilyen karosszériához. A felfüggesztést elöl McPhersonra cserélték, csak ezt a tengelyét hajtja a csupasz kisautó.
Felszereltségben bőven lekörözi elődjét az új Moke, kéthangszórós hifit, fűthető szélvédőt, három órás műszeregységet és vízálló üléseket kérhetnek a leendő vásárlók. Szerencsére sikerült megőrizni a spártai hangulatot, szemre minden kényelmet nélkülöz az utastere. Cserébe 14 fényezés közül lehet választani, így valószínűleg mindenki megtalálja majd tetszésének megfelelőt. De nem szabad sokat habozni a vásárlási szándékkal, ugyanis 56 darabban limitálták a példányszámot. Egy ilyen ritka és exkluzív autóért talán nem is sok a 20 ezer fontos, durván 7,7 millió forintos vételár.