2022. február 03. | 12:13

A francia gyártó autóinak minden körülmények között tökéletes teljesítményt kell nyújtania. 

A Bugatti Centodiecit csaknem három ével ezelőtt, egy rendkívül exkluzív modellként mutatták be, amely a molsheimi cég fennállásának 110. évfordulóját hivatott megünneplni, és mindössze 10 darabot fognak készíteni belőle. Bár az autó a Chiron alapjaira épül, a vállalat ugyanannak a szigorú tesztelési eljárásokon veti át ezt a modellt is.

A Centodieci korábban már átesett egy teljeskörű teszten a sivatagban, forró körülmények között, meghajtották a Nürburgringen is, most azonban elérkezett az ideje, hogy alaposan lehűtsék a kedélyeket. A teljesítmény és megbízhatóság biztosítása érdekében a gyártó most egy hidegkamrába zárta a sportautót, közben minden alkatrész működését árgus szemekkel figyelték a mérnökök.

Bugatti Centodieci
Fotó: Bugatti

Carl Heilenkotter, a Bugatti speciális termékekért felelős műszaki projektmenedzsere kifejtette, akárcsak bármelyik Bugattinak, a Centodiecinek is kifogástalan teljesítményt kell nyújtania hőmérséklettől függetlenül, legyen szó plusz 50 vagy mínusz 20 fokról. Hozzátette, a klímakamrának köszönhetően számtalan különféle teszt újra és újra elvégezhető, így összehasonlíthatják a kapott eredményeket.

A teszt egyik kulcsfontosságú aspektusa az oldalablakok integritásának vizsgálata. Ennek érdekében a csapat előre betáplált paraméterek alapján, egy speciális, az ablakemelő motorjaihoz csatlakoztatott szoftver segítségével méri, mekkora erő szükséges az ablakok le- illetve felhúzásához.

Valamint mekkora az az erő, amelynek hatására aktiválódik az ablak felhúzását megszakító biztonsági machanizmus. Erre azért van szükség, mert ha az ablak nem képes érzékelni az útjában lévő akadályt, záródás közben könnyen levághatja valaki ujját. Éppen ezért többszáz alkalommal megismétlik a tesztet.

A folyamat során egy mérőeszköz figyeli a motor által kifejtett erőt, valamint az ablakok szigetelését és az üveg viselkedését. Ha a rendszer bármilyen változást észlel a szigetelés anyagában, az ablak méretében vagy a motor működésében, a teljes folyamatot meg kell ismételni, miután módosítottak az adott elemen. A Centodieci lényegében egy más köntösbe bújtott Chiron, de mivel a karosszéria annyira különbözik, így az autó teljesen más karakterisztikával rendelkezik, így minden elemét külön tesztelni kell. 

Mivel a szélcsatornás tesztek már befejeződtek, a Centodiecire most mintegy 30 ezer kilométernyi nagysebességű erőpróba vár. Erre az elkövetkező hetekben fog sor kerülni, mielőtt hivatalosan is megkezdődne a modell gyártása. A tervek szerint a tulajdonosok még az év vége előtt átvehetik majd az autóikat.