2024. január 18. | 08:29

A hazánkban egykor szebb napokat látott márka ismét szeretné elérni régi pompáját, ezért offenzív stratégiába kezd.

Mióta 2017-ben megszerezte a PSA-konszern magának az Opelt, sokan attól tartottak, hogy vagy a süllyesztőben végzi vagy francia klón lesz belőle – nem mintha előtte a GM-nél jó sorsa lett volna. Akkor az érintettek megnyugtattak mindenkit, hogy lesznek olyan alkatrészek, amelyek a PSA-tól érkeznek majd, ám nem szeretnék megfosztani a márkát eddigi identitásától.

A közben eltelt hat és fél év – illetve a Stellantis megalakulása – talán már bizonyította, hogy nincs mitől tartania a márka rajongóinak, sőt, épp ellenkezőleg: folyamatosan fejlesztések és új modellek jelennek meg az Opel márkanév alatt. Habár tavaly nem érkezett eget rengető újdonság, így is sikerült a gyártónak Magyarországon megtartania piaci részesedését.

A márka magyarországi igazgatója, Rosta Gergely számolt be a tavalyi évről, illetve az idei tervekről. Az újdonsült vezető kiemelte, annak ellenére, hogy nem volt igazán új modellbevezetés 2023-ban, mégis növelték a piaci részesedést.

Így lettek idehaza a 9. legnépszerűbb márka – 4-4,5%-os piaci részesedéssel. Ennél talán meglepőbb, ám számukra örömteli, hogy a kishaszonjárművek kategóriájában a 9. helyről a top 5-be fértek be a zsugorodó piac ellenére a növekvő eladásoknak köszönhetően.

Az idei évet viszont magabiztosabban kezelik, már csak azért is, mert tervezetten 8 új modell érkezése várható. Ezek a luxuskategóriát leszámítva szinte minden szegmenst lefednek.

A legkisebb, illetve leghamarabb piacra kerülő jövevény az új Corsa, amelynél főként a magánvásárlók képezik a célcsoportot. Mivel Magyarországon a céges vásárlások teszik ki az újautó-eladások nagy hányadát, szükségszerű volt egy ide passzoló modell bemutatása. Ez az Astra Spors Tourer, azaz kombi lesz, amellyel egyértelműen a flottákat célozza meg az Opel – ennek érdekében még dízel meghajtással is elérhető lesz.

Astra ST, azaz kombi modell. Sokat remél tőle az Opel Magyarországon

A következő kategória a munkagépek területe, itt három új szereplő is várható. A Combo, a Vivaro és a Movano is megújul, így a tavalyi jó szereplés után még többet érnének el a kishaszonjárművek kategóriájában.

A Crossland és Grandland nem régi név az Opelnél, mégis 2024-ben befejeződik pályafutásuk, helyettük azonban érkezik két új modell továbbra is a B és C SUV szegmensbe, de teljesen új néven, új felfogással. Kissé önmagának állít ugyan konkurenst vele, de a népszerű Mokka (szintén B SUV) is frissül az év végén.

A kérdésre, hogy az EU-s céges e-autó támogatás felhajtóerejében mennyire bíznak, elárulták, hogy eléggé, mert minden modelljükből lesz elektromos változat az év végéig, illetve mivel nemcsak nagy cégek, hanem egyéni vállalkozók is pályázhatnak, ezzel gyakorlatilag bármely modell villanyos változata jó döntés lehet ezen emberek számára.

Arra, hogy számíthatunk-e áremelésre és milyen mértékben, azt a választ kaptuk, hogy ezt a Stellantis-csoport és a magyarországi konkurencia árképzése határozza meg, de nem törvényszerű, hogy egy új modell bevezetésekor, vagy az inflációra mutogatás okán drágulásra kerülne sor.

Opel