2020. június 05. | 16:02

A népszerű pickup friss verziója számos érdekességet tartogat.

A japán platós 1968-ban kezdte meg pályáját, az azóta eltelt időben pedig elég jó hírnevet szerzett magának megbízhatóságával. Eljutottak már többen a Hilux volánja mögött az Antarktiszra és Izland vulkánjaihoz is, 2019-ben pedig a Dakart is megnyerték egy Hulix alapokon nyugvó raligéppel. Az új modell 2020 őszén érkezik, és most már a 2,8 literes dízelmotorral is kérhető lesz a pickup.

 

 

Ami kívülről szembetűnik az új Hilux esetében, azok az átformált első és hátsó lámpák, az új hűtőrács, a köldlámpák és a lökhárító. Új színek (Érzéki Vörös II, Sötétkék és Oxid Bronz) és keréktárcsák érkeznek, a beltérben pedig szintén akadnak változások. Az új, 8 colos kijelző körül szerencsére mechanikus gombokat és tekerőket is hagytak az egyszerűbb kezelhetőség érdekében, az infotainment-rendszer pedig az Apple CarPlay és az Android Auto kapcsolatra is képes. Az extralistán kulcs nélküli nyitás és indítás, 9 hangszórós JBL hifi és elektromosan behúzható platótakaró is szerepel. Sőt, a platóra 12 voltos aljzat is kérhető.

 

 

A motorkínálat újdonsága a 2,8-as dízel, amely 204 lóerő és 500 Nm nyomaték leadására képes. Ezzel a blokkal 2,8 másodperccel gyorsabban futja a Hilux 0-100-at, mint a 2,4-es dízellel, a WLTP ciklus szerinti vegyes fogyasztása pedig 7,8 liter lesz. Egyébként ezt az extra- és duplakabinos kivitelekhez lehet majd megrendelni hatfokozatú manuális váltóval, vagy ugyanennyi gangos automatával. Az 1 tonnás teherbírás és a 3,5 tonnás vontatóképesség egyébként a szimpla-, a dupla- és az extrakabinos kivitelnél is kiaknázható.

 

A masszív alvázas Hiluxot igyekeztek aszfalton kényelmesebbé tenni, ehhez a futóművön és a kormányzáson is reszeltek. Áthangolták a lengéscsillapítókat, a hátsó laprugók pedig módosított bekötési pontokkal rendelkeznek. Az elektronikus fékezgetéssel részlegesen önzáró diffit képes imitálni az új Hilux a kétkerék-meghajtású kiviteleknél. A motor alapjáratát egyébként 850-ről 650-es percenkénti fordulatra csökkentették a Toyota szakemberei. Az eddig limitált kiadásoknál elérhető Invincible változat immár a legnagyobb felszereltségi szintet jelzi, amely az extra- és a duplakabinos kivitelekhez érhető el.

Toyota sajtóinformáció