Ősszel érkezik az új Toyota Hilux

Közzétéve:
2020-06-05, 14:02

A népszerű pickup friss verziója számos érdekességet tartogat.

A japán platós 1968-ban kezdte meg pályáját, az azóta eltelt időben pedig elég jó hírnevet szerzett magának megbízhatóságával. Eljutottak már többen a Hilux volánja mögött az Antarktiszra és Izland vulkánjaihoz is, 2019-ben pedig a Dakart is megnyerték egy Hulix alapokon nyugvó raligéppel. Az új modell 2020 őszén érkezik, és most már a 2,8 literes dízelmotorral is kérhető lesz a pickup.

2020-as Toyota Hilux elöről

 

 

2020-as Toyota Hilux hátulról

Ami kívülről szembetűnik az új Hilux esetében, azok az átformált első és hátsó lámpák, az új hűtőrács, a köldlámpák és a lökhárító. Új színek (Érzéki Vörös II, Sötétkék és Oxid Bronz) és keréktárcsák érkeznek, a beltérben pedig szintén akadnak változások. Az új, 8 colos kijelző körül szerencsére mechanikus gombokat és tekerőket is hagytak az egyszerűbb kezelhetőség érdekében, az infotainment-rendszer pedig az Apple CarPlay és az Android Auto kapcsolatra is képes. Az extralistán kulcs nélküli nyitás és indítás, 9 hangszórós JBL hifi és elektromosan behúzható platótakaró is szerepel. Sőt, a platóra 12 voltos aljzat is kérhető.

2020-as Toyota Hilux felülről

 

 

2020-as Toyota Hilux oldalról

A motorkínálat újdonsága a 2,8-as dízel, amely 204 lóerő és 500 Nm nyomaték leadására képes. Ezzel a blokkal 2,8 másodperccel gyorsabban futja a Hilux 0-100-at, mint a 2,4-es dízellel, a WLTP ciklus szerinti vegyes fogyasztása pedig 7,8 liter lesz. Egyébként ezt az extra- és duplakabinos kivitelekhez lehet majd megrendelni hatfokozatú manuális váltóval, vagy ugyanennyi gangos automatával. Az 1 tonnás teherbírás és a 3,5 tonnás vontatóképesség egyébként a szimpla-, a dupla- és az extrakabinos kivitelnél is kiaknázható.

2020-as Toyota Hilux beltere

 

2020-as Toyota Hilux ülések

A masszív alvázas Hiluxot igyekeztek aszfalton kényelmesebbé tenni, ehhez a futóművön és a kormányzáson is reszeltek. Áthangolták a lengéscsillapítókat, a hátsó laprugók pedig módosított bekötési pontokkal rendelkeznek. Az elektronikus fékezgetéssel részlegesen önzáró diffit képes imitálni az új Hilux a kétkerék-meghajtású kiviteleknél. A motor alapjáratát egyébként 850-ről 650-es percenkénti fordulatra csökkentették a Toyota szakemberei. Az eddig limitált kiadásoknál elérhető Invincible változat immár a legnagyobb felszereltségi szintet jelzi, amely az extra- és a duplakabinos kivitelekhez érhető el.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Toyota sajtóinformáció

Kapcsolódó írások

1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
1965 Mercury M-100, piros, pickup, elölnézet, oldalnézet, jobbról, RM Sotheby’s
2019. december 26.
1965-ben a Mercury kanadai divíziója bemutatta a 4. generációs M-100-as pickup átdolgozott változatát. A kistehert csak Kanadában értékesítették, ami sokban egyezett a vele kortárs Ford F-100-assal

További hírek