Pont a Volkswagen V8-as TDI motorja teljesíti csalás nélkül a károsanyag-kibocsátási normákat

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-04-07, 09:07

Egy független szervezet valós körülmények között nézte meg, hogy mennyi NOx távozik a Touareg 4.0 V8 TDI kipufogójából.

Régóta téma, hogy a laboratóriumi tesztek során az autók rendre sokkal jobb károsanyag-kibocsátási értékeket produkálnak, mint a való életben. Ennek oka egyrészt, hogy rendkívül nehéz feladat valóságközeli szimulációt megtervezni, másrészt pedig az autógyártók - ismervén a tesztelések menetét - könnyen találhatnak maguknak kiskapukat. Ilyen volt a Volkswagen dízelbotránya például, ahol az autók felismerték a szabványosított tesztprogramot és annak megfelelően állították spórolósra a motorvezérlést.

Volkswagen Touareg V8 dízel

Ennek kiküszöbölésére ma már több ízben is tesztelik az autókat valós körülmények között az utakon, amely során az autóra felszerelt mini mérőlaboratórium regisztrálja a kipufogógázok összetételét. Ezúttal egy V8-as dízel erőforrással szerelt Volkswagen Touareget vizsgáltak, hogy kiderüljön, teljesíti-e a valóságban a nitrogén-oxidokra vonatkozó szigorú előírásokat. A nagy dízelt három különböző domborzatviszonyok között is letesztelték, hiszen más fogyasztást eredményez a hegyvidék, mint a síkság.

Meglepetésként a szabadidő-autó a próbát hiba nélkül kiállta, a jogszabályban rögzített 80 mg/km-es NOx limitet még csak meg sem közelítette a teszteredmény. Átlagosan mindössze 14 mg hagyta el a jármű kipufogóját, ami nagyon szép eredmény tekintve, hogy egy 4,0 literes, V8-as, 422 lóerős és 900 Nm nyomaték leadására képes sárnehéz városi terepjáróról beszélünk. A siker annak tudható be, hogy a Volkswagen a legmodernebb technológiákat veti be a kipufogógáz-utókezelésben, hogy öngyulladós erőforrásai valóban a világ legtisztább dízelei legyenek.

Volkswagen Touareg beltér

A V8-as Touareg a tiszta működés mellett nagyon komoly menetteljesítményeket is fel tud mutatni, 100 km/h-s sebesség eléréséhez mindössze 4,9 másodpercre van szüksége, a vége pedig elektronikusan korlátozott 250 km/h. Ha itthon valaki a hatalmas dízelmotorral szerelt verzióra vágyik, akkor listaáron minimum 27,15 millió forintot kell a Volkswagen-szalon kasszájában hagynia, de buzgó ikszelgetéssel a konfigurátorban ez az összeg 40 millió Ft fölé kúszhat.

Kapcsolódó írások

Jöhet a nagy dízelautó-átalakítási program!
2018. április 09.
Egy pénzügyi alap létrehozásával teremtené meg a német kormány a környezetvédelmi határértékeknek nem megfelelő dízelek átalakítását. De ki fizetné a számlát?
Csökkenhet a visszahívott VW-dízelek motorteljesítménye?
2018. július 18.
A dízelbotrány miatt millió számra hívja vissza autóit szoftverfrissítésre a Volkswagen, ám arra nincs garancia, hogy ettől nem csökken majd a motorteljesítmény.

További hírek