2022. május 12. | 17:33

A nyersanyagárak emelkedése a jelek szerint erősebb negatív hatásokkal jár, mint a koronavírus-járvány.

A Covid-19 világjárvány ugyan okozott némi nehézséget, a Toyota ezzel együtt rekordot jelentő nyereséggel zárta az előző évet. Az orosz-ukrán háború miatt kialakult bizonytalan geopolitikai helyzet miatt az energia, a nyersanyagok és a szállítás ára is az egekbe szökött. A japán autógyártó vezetősége a kedvezőtlen külső tényezők miatt 2023-ra lényegesen alacsonyabb profittal számol.

A Toyota Tokióban tette közzé a 2021/2022-es pénzügyi év eredményeit. A 2016-os korábbi csúcsot 36 százalékkal meghaladó, 3 billió jen nyereség különösen annak tükrében figyelemreméltó, hogy közben 15 százalékkal kevesebb járművet értékesítettek 2020-hoz képest. Ez eladások terén ugyan 7,5%-os emelkedést jósolnak, a magasabb költségek miatt azonban így is alacsonyabb profit várható.

„El kell gondolkodnunk azon, hogyan tudunk reagálni az áremelkedésre. Nem szabad különbséget tenni az eredeti alkatrész gyártók és egyéb beszállítók között, most együttműködésre van szükség. A nyersanyagok ára továbbra is nő, ezért dolgoznunk kell az alacsonyabb költséggel járó anyagok beszerzésén” – mondta az újságíróknak Kenta Kon, a Toyota pénzügyi igazgatója.

Akio Toyoda elnök a sajtóeseményen hozzátette, minden erejükkel azon lesznek, hogy a várható visszaesést felemelkedés kövesse, és a jövőben is kiváló autókat gyárthassanak a megbízhatóságot kereső közönségüknek.

Toyota modellek menet közben
Fotó: Toyota

A japán vállalat a tervek szerint 2022-ben piacra dobja első tisztán elektromos modelljét, mely a bZ4X nevet kapta. A gyártótól származó információk alapján a villanyautót legnagyobb hatótávolsága 450 kilométer lehet. A Toyotánál emellett a korábbi sikermodellek crossoverré alakítása is zajlik, ennek értelmében a Yaris Cross és az Aygo Cross után szeptembertől hazánkban is elérhetővé válhat a Corolla magasított változata is.

Nyitókép: Toyota