A Škoda fura speedstert villantott

Közzétéve:
2020-07-23, 08:08

A Scala adta az alapot a tető nélküli, spyder-szerű járgányhoz.

A Volkswagen-csoport kötelékébe tartozó cseh gyártó kínálatában nincsenek olyan igazán figyelemfelkeltő és látványos modellek, az Octavia vRS és a Kodiaq RS kivételével még csak rendkívül sportos modellel sem rendelkeznek. Inkább a kiszámítható, okos megoldásokkal ellátott praktikus járműveikről ismertek. Éppen ezért érdekes az a prototípus, amelyet a Škoda Akadémia növendékei készítettek egy Scala ferdehátú szétfaragásával.

Škoda Slavia elölről

Škoda Slavia hátulról

A kétüléses speedster egy elég figyelemfelkeltő jármű lett, a gyáriak a Slavia nevet adták neki. A 20”-os kerekek a Kodiaq RS-ről származnak, az autó farát pedig egy spyder kivitelű modellhez illően alakították ki. Lefalazták a hátsó ajtót is, a tető lenyesésével pedig 1210 kilóra csökkent az autó tömege. Egyedi első és hátsó kötényt is kapott, amelyekbe LED-es fények is kerültek. A Slaviába új hangrendszert is pakoltak, valamint kagylóülések ölelik körbe a bent ülőket.

Škoda Slavia műhelyben

Škoda Slavia építés

A hajtásról az 1,5-ös turbómotor gondoskodik 150 lóerővel, amelyhez egy hétsebességes DSG váltót kapcsoltak. Módosítottak a kipufogón is, ám azt nem árulták el, hogy ezzel növekedett-e az összteljesítmény. Feltehetően nem kerül a sorozatgyártás közelébe ez a Škoda verzió, ezzel csak megmutatták, hogy ilyen kreatív módon is tudnak gondolkodni, ha akarnak. Figyelemfelkeltésnek mindenesetre jó volt!

Škoda Slavia beltere

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Skoda Scala Monte Carlo
2019. szeptember 03.
Ütős dizájnnal és valószínűleg vaskos árcédulával érkezik a Monte Carlo felszereltségi szintű kompakt.
2019. június 16.
Az 1960-as években a Mladá Boleslav-i autógyár hatalmas változásokon esett át. A gyár bővítése mellett 1964-ben „piacra dobta” a korszak KGST luxus-etalonját, az 1000 MB modellt.

További hírek