25 év után vége a négykarikások magyarországi gyárában valami fontosnak.
Lezárult a magyar sportautógyártás történelmének egy fontos szakasza, ugyanis az Audi Hungariánál legördült az utolsó TT a gyártósorról. Az utolsó Audi TT Coupé az Audi Tradition gyűjteményébe kerül.
Repül az idő, ami abból is látszik, hogy 25 éve kezdte gyártani az Audi csak és kizárólag Győrben a TT névre keresztelt sportkocsiját. Az Audi TT fejlesztése 1994 szeptemberében a kaliforniai Audi Design Centerben kezdődött meg. A TT-t első alkalommal, akkor még csak koncepcióautóként, az 1995-ös Frankfurti Autószalonon mutatták be.
Az első generációt 1998 szeptemberében mutatták be kupé (2+2 üléses) karosszériával, majd 1999 augusztusában a kabrió (roadster) kivitel is megjelent. A modell a Volkswagen csoport A4-es padlólemezén alapult, ahogy a VW Golf IV, vagy a Skoda Octavia I.
2006 áprilisában jött a második generáció, mely az első által kitaposott utat követte modernebb formában. 2014-ben aztán megjelent a harmadik, és - mint egy ideje már tudjuk - az utolsó generáció, melyet méltó módon, limitált kiadással búcsúztatott a gyártó.
A modell számos változatban, kizárólag Győrben készült. A 25 év alatt összesen 662 000 darab TT Coupé és TT Roadster modell hagyta el a gyárat. Az utolsó 2023. november 8-án. Így is tovább húzta, mint azt elsőre gondoltuk.
A kiadott közleményből kiderült az is, hogy Audi Hungaria járműgyárában a tavalyi évben több mint 170 000 autó készült. Jelenleg az Q3 és Q3 Sportback modellek gyártása mellett gőzerővel zajlik a felkészülés az új győri modell, a CUPRA Terramar gyártására.
Így egyelőre eltűnik a TT név, de sosem tudhatjuk, hogy az elektrifikáció elterjedésével mikor élesztik újra a nyers vezetési élmény négykarikás felelősét. Bízunk benne, hogy hamarosan, addig valószínűleg a Mercedes-AMG A 45 és CLA 45 maradnak a legizgalmasabb hazai gyártású modellek.