Befejeződtek az M0-s autóút déli szektorában található Deák Ferenc híd teljes lezárásával járó főbb javítási és megerősítési munkák. Ennek köszönhetően a köznyelvben hárosi Duna-hídként emlegetett átkelőt szeptember elsején, vagyis az iskolakezdéskor ismét birtokba vehetik a közlekedők.

Az autósok a naptári ősz első napjától kezdve három sávon haladhatnak az M1-es jelzésű autópálya felé vezető oldalon. A várhatóan karácsonyig tartó további munkálatok miatt újabb teljes lezárásra már nem kell számítaniuk az arrafelé közlekedőknek, a néhány órás eseti forgalomkorlátozásokat kizárólag a hétvégékre időzítik majd a szakemberek.

hárosi Duna-híd
Fotó: Alapjárat.hu/Kozma Ádám

„A kivitelező mulasztásai hosszú ideje nehezítik a közlekedést az M0-son. A Strabag vezette konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el, ezért bosszantják régóta a híd biztonságos használata érdekében szükséges újabb beavatkozások a térségben utazókat. A tanítási szünetre ütemezett teljes lezárás feloldásával szeptembertől megint három sávon haladhat a forgalom az M1 irányába” – nyilatkozta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese.

A Magyar Közút munkatársai a próbaterhelést követően augusztus 31-én délután kezdik meg a lezárás megszüntetését. Szeptember 1-jén kora reggelre a halásztelki felhajtóval együtt nyitják meg ismét a Deák Ferenc hídat, közölte az ITM.

Az év hátralévő részében még időszakosan szükség lesz a szerkezet emelésére és visszaengedésére, emiatt decemberig háromhetente-havonta rövid ideig tartó, eseti forgalomkorlátozásokra lehet számítani a forgalmas autóút déli szektorában.

Múlt hét pénteken az Alapjárat is kilátogatott a hárosi Duna-hídhoz, Zách Dániel ebben a cikkben összegezte a tapasztalatait. Szerkesztőségünk néhány tagja pedig néhány héttel korábban arra volt kíváncsi, milyen közlekedési eszközzel lehet a leggyorsabban eljutni egyik pontból a másikba a budapesti dugóban. Ha kíváncsi vagy, ki nyerte a rögtönzött háziversenyt, tekintsd meg az alábbi videónkat.