2020. április 01. | 10:37

Óvatosságra intenek a legismertebb német autómárkák.

Egyik napról a másikra változott meg az emberek élete világszerte az új típusú koronavírus terjedése miatt. A politikusok mellett most már az autógyártók is azt kérik, hogy aki csak teheti, tartson távolságot a másiktól és maradjon otthon.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) állítása szerint a koronavírus (meg bármilyen más világjárvány) elleni harc egyik legfontosabb fegyvere az úgynevezett social distancing (közösségi távolságtartás). A távolságtartás célja, hogy csökkentse a fertőzött és nem fertőzött személyek közötti érintkezést. Ha betartjuk az előírásokat, akkor a fertőzés lelassulhat, idővel pedig megállhat. Magyarországon 1,5-2 méter távolságot kell tartaniuk az embereknek egymástól a boltokban, a patikákban és a szabadban (mert vásárolni és mozogni azért ilyen vészterhes időkben is kell).

A közösségi távolságtartás fontosságára a legnagyobb világmárkák is felhívták már az emberek figyelmét, természetesen az autógyártók is rávilágítottak arra, mi a teendő járványhelyzet idején. Az Audi és a Volkswagen után a Mercedes logója is megváltozott, a Merci esetében összezsugorodott a hírhedt háromágú csillag, a stuttgarti cég is azt kéri ezzel, hogy tartsunk távolságot, miután kiléptünk a lakásunk ajtaján.

Persze ezek a logók egyetlen autón sem fognak megjelenni, csak az online térben hirdetik az igét, az útmutatás pedig arról szól, hogy a következő hetekben (rosszabb esetben hónapokban) a szokottnál is jobban vigyázzunk magunkra és egymásra.

Tarts távolságot by Audi:

Tarts távolságot by Volkswagen:

Motor1.com

Facebook