2019. december 16. | 16:10

A szakértő szerint így ebben a formában nem kaphatna típusbizonyítványt az elektromos pickup.

Egy autó lehet szép, lehet csúnya, tetszhet az embereknek vagy nem tetszhet, mindegy. Egy dolog azonban nagyon nem mindegy, üzemeltetése során meg kell felelnie az érvényes jogszabályoknak. Úgy nem mehet ki az útra, hogy azon nincs például visszapillantó tükör vagy a szélvédő takarítására alkalmas eszköz (értsd: ablaktörlő). A Tesla Cybertruck a bemutatóján egyikkel sem rendelkezett, de sok egyéb gond is van, ami miatt így nem lehetne forgalomba hozni Európában.

Stefan Teller szerint, aki a SGS-TÜV Saar GmbH-nál szakértő, a legszembetűnőbb és egyben legnagyobb probléma maga az autó karosszériája, mely valószínűleg semmilyen biztonsági teszteknek vagy gyalogosgázolási szimulációknak nem felelne meg. Ma már az autóknak egy baleset során nem csupán utasaikat, hanem a másik autóban helyet foglalókat, illetve a bicikliseket és a gyalogosokat is védeniük kell.

A Tesla Cybertruck ezzel szemben a masszív acélkarosszériájával nem hogy védeni nem lenne képes a többieket, hanem egyenes átküldené őket a másvilágra. Az autók elejét puha anyagokból kell megtervezniük a gyártóknak, hogy gyalogos- vagy biciklisgázoláskor azoknak legyen esélyük túlélni a balesetet azáltal, hogy a puha orr-rész, a lökhárító és a motorháztető elnyelik a becsapódás energiáját.

A puhaság vonatkozik a nagyobb autók további alkatrészeire is, máskülönben egy Volvo XC90 és egy kétszemélyes Smart frontális karambolja esetén a kisautóban helyet foglalóknak esélyük sem lenne a túlélésre. Ezt hívják kompatibilitásnak, mely során a nagy autó gyűrődőzónái védik meg a kisebb autóban ülők életét is. A minik méreteik miatt nem rendelkeznek nagy gyűrődőzónákkal és meglehetősen masszívak is.

Ezzel szemben a nagy szabadidő-autókban szó szerint van hely méretes zónák kialakítására, ezért puhább anyagokból építik őket a lemezek alatt is. Amikor a két teljesen eltérő méretű és súlyú autó találkozik, a nagyobbnak kell helytállnia a kisebb autó utasaiért is. Acélkarosszériájával a Tesla elektromos pickupja ennek a szabálynak biztosan nem felel meg, így nem kaphatna típusbizonyítványt sem.

Feltehetően még az utasaira sem tudna megfelelően vigyázni, mert a masszív acél héj még rájuk nézve is veszélyes lenne. Merev akadállyal történő ütközés esetén, például betonkerítés, fal, oszlop, stb. az autó utasaira a hirtelen lassulásból fakadó erőhatások jelentik a legnagyobb veszélyt. Azokat pedig pont a gyűrődőzónák képesek csökkenteni, de mivel a Cybertruck nagyon masszív és merev, nagyobb sebességű becsapódáskor az utasok a belső sérüléseikbe halnának bele.