2019. december 07. | 18:19

Az lehetetlen, hogy ezt az otromba valamit komolyan gondolta a marslakó Elon Musk.  

2019. november végén bemutatott elektromos pickupjával sokkolta a világot a Tesla. Úgy látszik, manapság nem telhet el úgy negyed év, hogy Elon Musk és valamelyik vállalata ne durrantson valami világra szólót és ne róluk csámcsogjanak az emberek. Legutolsó ilyen nagy dobásuk a jövő dizájnját felvonultató Cybertruck. Már rendelni is lehet, annyira komolyan gondolják. De álljunk csak meg egy szóra!

Először is, a Tesla eleve úgy tervezi, hogy csak 2021-ben érkezik meg a kész modell. Az még elég messze van, tehát hiába vettek videóra egy mozgó példányt, borítékolható, hogy az csak az egyetlen közlekedésre alkalmas autó, mellyel az autó létezését alátámasztó mítoszt igyekeznek csak bizonyítani. Mert szerintem ez az autó ebben a formában soha nem lesz kapható! Ez tuti, elmondom miért.


Először is, a Tesla jelenleg minden erejét a hamarosan érkező Model Y-ra koncentrálja, melynek a gyártása a vártnál hamarabb elkezdődhet, és amire valós piaci igény mutatkozik (városi crossover méretű ugye). Aztán ott van a 2020-ban érkező Tesla Roadster, ami a kapható leggyorsabb utcai autó lesz, ha minden igaz. Sőt, ott van a Tesla Semi nevű kamion is, ami még kinézetre is közelebb áll a sorozatgyártáshoz, mint a Cybertruck. Nem hinném, hogy mindezek mellett bevállalnának egy negyedik modellt.

Aztán az autó önsúlyáról egyelőre nincsenek információk, ami azért lehet, mert bizonyára nehéz, mint a sár. Rozsdamentes acélból készült a karosszériája és az üvegeit is golyóállóra tervezték. Mint egy páncélozott jármű. Ettől az akkumulátorai miatt eleve nehéz autó csak feleslegesen még nehezebb lett, egy rendes farmernek pedig nincs szüksége a laza talajban önmagát pillanatok alatt elásó súlyos pickupra.


Ahogy arra sincs szüksége, hogy 2,9 másodperc alatt százon legyen. Egy rendes pickuppal talán nem is mennek annyival a tulajdonosai sohasem, legalábbis azok nem, akik rendeltetésszerűen munkára használják autójukat valahol a kietlen pusztában egy farmon. Mondjuk az elektromos pickup platójának 1,5 tonnás teherbírása nem hangzik rosszul, de kíváncsi lennék az autó rugózási komfortjára üresen.

A legnagyobb érvem az autó ellen a formája. Olyan világban élünk, ahol az autók dizájnja fölé kerekedik a gyalogosok biztonsága. A mai autók bumfordi orra pont azért néz ki úgy, ahogy, mert egy esetleges gyalogosgázoláskor meg kell védenie a szerencsétleneket. Nehogy lefejeljék a masszív motort, a dudorodó puha fémből készült motorháztetőnek kell felfognia a becsapódó testek minden energiáját. Jól van ez így, ezzel szemben a Tesla Cybertruck maga a valóságos Carmageddon. 


A négy keréken guruló antikrisztus, ami nem elüti a gyalogost, hanem felnyársalja, kettészeli, atomjaira szaggatja. Ezt így ebben a formában semelyik ország közlekedési hatósága nem fogja engedélyezni, a modell típusbizonyítványát ki sem fogják nyomtatni. Tudja ezt a Tesla is, az autóval csak trollkodni akartak szerintem, semmi több. Kíváncsian várom, vajon igazam lesz-e vagy durván felsülök és tényleg így fog kinézni néhány év múlva a pickup.