2019. október 08. | 17:35

2020 nagy visszatérője lesz a márka első modelljének szuperképességekkel rendelkező második generációja.

Amikor Elon Musk 2008-ban megtette első szárnycsapásait az autóiparban, mindenki csak fél szemmel, maximum hunyorítva figyelt rá oda. A nagyobb márkák egyáltalán nem vették komolyan és elintézték egy „jól van kisgyerek, próbálkozz csak” vállrándítással. Érthető, hiszen a Lotusszal közösen kifejlesztett első elektromos autója annak ellenére, hogy nagy reményekkel indult és izgalmas menetteljesítményeket mutatott, messze nem volt mentes a gyermekbetegségektől.

Soha többé „be nem induló” és fel nem tölthető autókról és kicsit meghajtva túlmelegedő akksikról szóltak kezdetben a hírek. Csakhogy közben eltelt közel 12 év és a „kisgyerek” ott tart, hogy rekordokat döntenek a Tesla eladásai és éppen bemutatni készül az első autójának második generációját, ami olyan számokkal kecsegtet, hogy a hagyományos szuperautókat gyártó márkák sírva elbújhatnak anyukájuk szoknyája mögé.

Mert az új Tesla Roadster nagyon durva lesz. Ha a valóságban a felét tudja majd annak, amiről beszélnek, akkor is el fogod dobni tőle az agyad. De nyugi, hozza majd a beígért számokat. Hogy pontosan miket? Mondom. Három elektromotorja összesen 10 000 Nm-rel tekeri el maga alatt a Földet, a 100 km/h-át 1,9 másodperc alatt éri majd el, végsebessége pedig 400 km/h fölött lesz. Negyedmérföld? 8,8 másodperc. Az 1 500 lőerős Bugatti Chiron? 9,9 másodperc. Erről ennyit.

A világ leggyorsabb sorozatgyártású autója lesz, amikor elkészül, és a kérdés, ami ezzel kapcsolatban felmerül az az, hogy miként körözheti le egy 2003-ban alapított autógyár az évtizedes múlttal rendelkező Ferrarit, Lamborghinit, Bugattit és társait. Ezen érdemes lenne elgondolkozni. Persze fel lehet hozni ellenérvként a hatótávot, de a Tesla Roadster a 200 kWh kapacitású akkupakkjával akár 1 000 (nem elírás, ezer) kilométert is meg tud majd tenni egy feltöltéssel.

Persze csak akkor, ha nincs kihasználva hegyomlásnyi ereje, de ne aggódj, a Koenigsegg Agera R és a hasonló képességű szuperautók is megesznek 150 litert versenypályán. Természetesen az autó nem lesz olcsó, az alapára 200 000 dollár lesz, ami 60 millió forint adók és egyéb költségek nélkül. Szóval inkább 80 millió itthon. De azok az autók, amelyek akár csak megközelíteni tudják a Roadster képességeit sem olcsóbbak, sőt. Ráadásul akár 4 személynek is lehet egyszerre halálfélelme az elektromos szuperautó képességeitől, mert négyszemélyes lesz.