2020. szeptember 05. | 18:48

Kibővítik az 5 milliárd forintos keretösszeget.

A Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv keretein belül 5 milliárd forint keretösszeget határozott meg eredetileg a kormány, mely célja az elektromos járművek vásárlásának támogatása volt.

2020. május 30-án hirdették meg a kiírást, a pályázatokat 2020. junius 15-től nyújthatták be az érdeklődők. Rengeteg pályázat érkezett be, melynek következtében kevesebb mint 24 óra leforgása alatt elfogyott a rendelkezésre álló keretösszeg. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az MTI-nek elmondta, 882 millió forinttal megemelték a pályázati keretösszeget, így a feltételeknek megfelelő összes pályázat elnyerheti a támogatást.

Az innovációs tárca a többletforrásnak köszönhetően további 230, összesen több mint 2000 elektromos jármű vásárlásában nyújt segítséget. A pályázók közül 662 magánszemély volt, ezen felül 294 taxis és 738 vállalkozás igényelte a támogatást elektromos autó vásárlására. 348 vállalkozás elektromos robogó beszerzésére nyújtotta be kérelmét Palkovics László elmondása szerint.

A lehetőséggel élő gazdasági társaságok elsősorban az informatikai, az értékesítési és a kereskedelmi szektorokból kerültek ki. A taxisok számára 2 milliárd forintos keretet különítettek el, ám a pályázatokban igényelt támogatások összege ezt meghaladta, tette hozzá a miniszter.

elektromos autó töltés felfestés

Túl azon, hogy magánszemélyeket és gazdasági társaságokat támogat az állam, további fontos célnak is meg kell felelnie Magyarországnak. Törvényben rögzítésre került a 2050-es klímasemlegességi célkitűzés, ehhez a környezetkímélő elektromos autózás itthoni fellendülése elengedhetetlen. Palkovics László külön kiemelte, hogy az elektromos autók piacának fejlődése szempontjából örvendetes volt, hogy a kereskedők hajlandóak voltak csökkenteni a listaárakon, ami élénkítette a piaci versenyt. Többek között az Opel, a Hyundai és a Peugeot is drasztikusan leszállította egyes modelljeinek az árait.

A magyarok egyelőre nem igazán hajlanak arra, hogy lecseréljék benzines vagy éppen dízeles autóikat elektromosra. Az Alapjárat 2019 őszi kutatása alapján a válaszadók közel háromnegyede állami támogatással sem vásárolna villanyautót, a legtöbben a töltési idő hosszát és az alacsony hatótávot jelölték meg kizáró okként, pedig vannak nagyon olcsón fenntartható, kiemelt hatótávú elektromos autók is.