A Mercedes kommunikációs vezetői megerősítették, hogy a modellkínálat bővítésére készített tervben a teljesen új modellek mellett a C-osztály, az S-osztály és az SL következő generációja is hamarosan bemutatkozik - írja az Autocar. Ez utóbbi ráadásul 2+2 üléses kivitelben tér vissza 2021-ben, melyre egy jó ideje nem volt példa a Mercedesnél.

A gyártó a legdrágább kivitelek eladásait is növelni szeretné világszerte, így több AMG modell is fejlesztés alatt áll. A négyajtós AMG GT például egy 800 lóerő feletti rendszerteljesítményű hibrid változatot kap majd, valamint a Black Series kiadás is bemutatkozik. A One hipersportautó szériaérett verziója hamarosan elérhetővé válik, ám egyelőre az emissziós előírások miatt 2021-et jelölték meg a bevezetés legkorábbi időpontjának.

2020-as Smart SUV tanulmány

Az árskála másik végén a részben a Mercedeshez tartozó Smart a Fortwo és Forfour új elektromos kiadásait mutatja be a hírek szerint még 2020-ban, később pedig további modellek jelennek majd meg a kínálatukban a Geely vállalattal való együttműködésnek köszönhetően. Az egyik ilyen egy elektromos SUV lesz, melyet Kínában szerelnek majd össze.

A Mercedes elektromos EQ modellcsaládja is bővül, az EQS mellett az EQA, EQB, EQE és EQG modellek jönnek a következő években. Ezeket egy 10 milliárd eurós (3 billió 365 milliárd forint) beruházással valósítják meg, céljuk pedig az, hogy az évtized közepére vezető pozícióba kerüljenek az elektromos autók gyártásában.

Az EQA egyébként a belépőszintű villanyautójuk lesz, mely a GLA alapjaira épül. Egyes hírek szerint három különböző erőszinten és ugyanennyi akkuvariánssal készítik majd, melyek közül a legjobb kivitel 400 kilométeres hatótávval rendelkezhet. Az elektromos kínálat másik végén az EQS szerepel majd, mely az első villanyos modell lesz a gyártónál, melyet az MEA-platformra építenek. Méretben a CLS szintjét képviseli, ám az EQS hátsó ajtaja „liftback” stílusú lesz, így várhatóan praktikusabbnak ígérkezik. A 100 kilowattórás akkucsomagnak köszönhetően nagyjából 700 kilométeres hatótávot jósolnak az EQS-nek.

2019-es Mercedes EQS tanulmány

Ezeken kívül ráadásul plug-in hibrid modellek is csatlakoznak az EQ kínálathoz, méghozzá a második generációs CLA, a GLA és a ráncfelvarrott E-osztály esetében lehet erre a hibrid hajtásra számítani. Ráadásul ezt a három modellt a 2020-as Genfi Autószalonon tervezik bemutatni. Az elsőkerekes CLA 250e és GLA 250e plug-in modellekben ugyanazt a rendszert használják, mint az A250e és B250e típusokban. Ez egy 1,3-as turbós benzinmotort és egy elektromotort jelent, 215 lóerővel és 450 Nm-es csúcsnyomatékkal. A 15,6 kilowattórás akkucsomag nagyjából 60 kilométernyi tisztán elektromos hatótávot tesz majd lehetővé. Ez a sok hibrid modell fontos eleme a Mercedes stratégiájának, ugyanis még a 2020-as év vége előtt az A250e-től az S560e-ig 20 plug-in modellt szeretnének a palettájukban tudni.

Az új S-osztályt is nagy durranásnak szánják, melyet az átdolgozott MRA-platformra építenek. Az elektromos rendszert úgy dolgozták ki, hogy a számtalan biztonsági berendezést gond nélkül kontrollálni tudja, ráadásul parkolóház funkció is lesz benne a hármas szintű önvezetés mellett.

A Mercedes egyik vezetője, Ola Källenius elmondása alapján ez lesz az elmúlt időszak legnagyobb modellinváziója. Azt is hozzátette, hogy a kínálat bővítése mellett a paletta szén-dioxid kibocsátásának csökkentése is fontos számukra, hiszen az EU komoly szigorításokat vezetett be. A gyártó egyébként karbonsemleges kínálatot szeretne kialakítani a következő 20 évben.

2020-as Mercedes C-osztály látványterv elölről

A ráncfelvarrott E-osztályt egy új, M254 kódjelű négyhengeres motorral mutatják be, amely az M274-es egységet nyugdíjazza. A C-osztály következő generációjában is dolgozik majd ez a motor, amely bizonyos rendszerben az Euro 7-es előírásoknak is megfelelhet adott esetben. A C63-as 4,0 literes motorját is egy 2,0 literes blokkra tervezik lecserélni, szintén az emisszió csökkentésének érdekében.

Arról is folynak tárgyalások, hogy a Mercedes és a Geely tovább erősítse az együttműködést, méghozzá egy közös motor és egy duplakuplungos váltó kifejlesztésének kapcsán. A Geely 9,7 százalékos részesedéssel bír a Mercedest tulajdonló Daimlerben, emellett olyan márkák vannak a szárnyai alatt, mint a Volvo vagy a Lotus.

További érdekes hírekért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorának legújabb videóját!