2023. szeptember 06. | 10:19

Korábban már zöld utat kapott autópálya-lehajtók és egyéb útszakaszok megépítését kaszálták el.

Még augusztus elején jelent meg a Magyar Közlönyben a lista, hogy hol indít majd útfejlesztési projekteket a magyar kormány a következő években, és hogy ezek milyen összegből valósulnak majd meg. Egy most megjelent rendeletben visszavontak néhány, korábban már jóváhagyott infrastruktúra-fejlesztési projektet.

A Dél-Budai Centrumkórház megközelíthetőségének fejlesztését eltörölték, amelyben két autópálya-lehajtó megépítése is szerepelt volna. A visszavont határozat úgy szólt, hogy 2021. és 2022. években összesen legfeljebb 673 436 550 forint központi költségvetési forrást használhatnak fel a kórház megközelíthetőségének előkészítésére.

A vasúti fejlesztések közül a korábban nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánított tételeket vontak vissza: Ferencváros C elágazás – Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget, valamint Rákos – Gyömrő vasúti vonalszakasz fejlesztése, Budapest külső körvasúti megállóhelyek (Pestújhely, Újpalota, Rákosfalva, Rákosszentmihály), valamint Albertfalva megállóhely kiépítése, fejlesztése.

A Galvani hídra vonatkozó „Új Duna-híd és kapcsolódó közlekedési infrastruktúra előkészítés Budapesten” című tételt is visszavonták. Lázár János pedig azt feladatot kapta, hogy készítsenek részletes megvalósíthatósági tanulmányt a Repülőtérre vezető út fejlesztésének felülvizsgálatával, az Üllői út – Határ út csomóponttól Budapest közigazgatási határáig.

A mai naptól érvényes rendelet azt is kimondja, hogy nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügy lesz az, hogy Debrecenben új munkásszálló épüljön a Déli Gazdasági Övezet mellett, amelyre feltehetően a városban épülő akkugyár miatt lesz szükség.

Ennek ellenére még mindig több útfejlesztési projekt is terítéken van, amelyeket nem vontak vissza. Ilyen például  az M7 autópálya Székesfehérvár-nyugat csomópontjának fejlesztése.

Magyar Közút