2020. június 05. | 12:50

Új 1,3 literes benzinmotorral és magasabb szintű fedélzeti szolgáltatásokkal érkezik a Jeep megújult szabadidő-autója.

Az eredetileg Mexikóban készülő Jeep Compass gyártásának Olaszországba költözésével a szállítási határidő három hétre rövidülhet. A Melfiben készülő európai kivitel újdonsága a 130 és 150 lóerős kivitelben kérhető, a Jeep Renegadeből már ismert 1,3 literes, négyhengeres, benzines turbómotor. A gyengébb változat hatos kéziváltóval, az erősebb csak a dupla szárazkuplungos automatával kérhető, és a lényeg az, hogy a koromrészecske-szűrővel teljesítik az Euro 6D Final emissziós norma előírásait.

Mindkét benzines változat esetében az első kerekek mozgatják az autót, a Compass most először kínál automata sebességváltót elsőkerék-hajtású hajtásláncba, ezzel a modell megfizethetőbbé vált a C-SUV szegmensben. A globális kismotor-család nagy rugalmasságot tesz lehetővé, a jövőben vélhetően minden európai Jeep modellben ezt a moduláris megoldás is megtalálható lesz.

A kínálatban továbbra is elérhető a 120 lóerős, 320 Nm-rel rendelkező 1,6 literes dízelmotor, amelyet immáron SCR katalizátorral szerelnek. A globális kismotor-család 190 és 240 lóerős kivitelei az új Compass 4xe modellekhez érhetők el, összkerékhajtással.

A Jeep Compass Uconnect fedélzeti rendszere megújult, sőt, új stíluselemekkel frissült a modell. Öt új karosszériaszínt és egyedi keréktárcsákat kapott, a fekete tetőlemezzel társítva a Melfiben készülő modellek rendelhetők elefántcsont gyöngyház, Colorado piros, Italia kék, Shade kék és Techno zöld metálfényezéssel.

Az új benzin- és dízelmotorokkal szerelt Jeep Compass európai értékesítése júniusban veszi kezdetét, majd az év második felében érkeznek a piacra a 4xe kivitelek.