A Toyota megépítette a zöld pokol japán változatát

Közzétéve:
2019-05-03, 05:11

A Toyota ünnepélyesen megnyitotta az új tesztközpontját, amelynek része lesz egy aszfaltcsík, amelyet a Nordschleife ihletett

A Nürburgring Nordschleife egy olyan karakterisztikájú pálya, ahova rengeteg gyártó előszeretettel viszi tesztelni utcai, illetve versenyautóit. A japán cég is ezek közé tartozott eddig, úgy tűnik, hogy hamarosan a saját otthonában is létre tud hozni hasonló körülményeket a határok feltérképezésére. A márka ugyanis korábban bejelentette, a napokban pedig ünnepélyes keretek közt meg is nyitotta a Toyota Technical Center Shimoyama elnevezésű tesztközpontját úgy, hogy az építkezés várhatóan csak 2023-ra fejeződik be.

A Toyota Technical Center Shimoyama megnyitójának egyik pillanata szemből

A 650 hektár összterületű létesítményben több laboratórium is helyet kap. Ezen felül különböző speciális pályákon lehet majd vizsgálni az új modelleket, valamint vezetéstechnikai tréningek lebonyolítására is alkalmas lesz. A határok próbálgatását egy 5,3 km hosszú, dombos, kanyargós aszfaltcsíkon tehetik majd a pilóták és a mérnökök, amely 75 méternyi szintkülönbséget foglal magában, amellyel a legendás zöld pokol tulajdonságait próbálják leutánozni.

Két Toyota modell szemből fotózva

A nyomvonal kialakításában csaknem 50 ember vesz részt, köztük mérnökök és versenyzők találhatók elég szép számban. Az egyenesek és kanyarok kialakításában elsősorban a helyi topográfiát veszik figyelembe. Ennek oka, hogy terület növényvilágát nem akarják túlzottan megzargatni, ezért a 70%-át érintetlenül hagyják.

A beruházás összesen 300 millió jenbe, vagyis átszámítva nagyjából 758 millió forintba fog fájni. Az Aichi prefektúrában található tesztközpontban közel 3 300 mérnök és tesztpilóta dolgozik majd a fejlesztéseken.

A Toyota tesztpályájának egyik kanyarja

"Az egyre jobb autók gyártásának érdekében folytatjuk a különböző fejlesztéseket az utazási élmény még jobbá tételének is fontos szempont. Öt kontinensen futnak különböző projektjeink, valamint a világ minden táján végzett vezetési teszteknek köszönhetően rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk. A tapasztalatokból merítve több próbaútvonalat reprodukáltunk, így a legszélsőségesebb körülmények közt is meg tudjuk cibálni az új modelljeinket. Nem utolsó sorban pedig könnyebb lesz olyan autókat fejleszteni, amely a vezetés igazi élményét hordozza magában - mondta a Toyota elnöke, Akio Toyoda.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

2019. december 01.
Videógyűjtemény a Nürburgrin Nordschleife aszfaltcsíkjáról, de nem úgy, ahogy megszoktad
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.

További hírek