Új külsővel száguld Európa felé a Honda CR-V!

Közzétéve:
2018-11-16, 16:23

Kívül-belül teljesen újragondolták a Honda CR-V modellt, mely ezúttal a sportosabb, dinamikusabb megjelenés mellett továbbfejlesztett hibrid hajtáslánccal is kapható lesz.

Az 1995-ös évjáratú, első generációs modell bemutatása óta a Honda CR-V folyamatos fejlődésen ment keresztül a további generációk során. A típus lassacskán már a hatodik generációt tapossa, ezért a fejlesztők igyekeztek miden porcikáját úgy megalkotni, hogy egyben sportos, praktikus és az ügyfelek számára a lehető leginkább személyre szabható lehessen.

Honda CR-V 2019

A teljes mértékben megújult Honda SUV most először egy rendkívül fejlett hibrid hajtáslánccal érkezik Európába. A Multi-Mode Drive (i-MMD) intelligens vezérlőegység felügyelete alatt dolgozik a Honda Hybrid Performance rendszer, melynek alapjául két villanymotor, valamint egy 2,0 literes i-VTEC Atkinson-ciklusú, benzines erőforrás szolgál.  

Honda CR-V 2019 hibrid oldalról

Honda CR-V hibrid hátulja

Ezek az adottságok kellenek szükségesek ahhoz, hogy a CR-V összkerékhajtású kivitele 9,2 másodperc alatt teljesíteni tudja a nulláról 100 km/h-ra történő gyorsulást. A hibrid szabadidő-autó összteljesítménye 184 lóerő, a maximális forgatónyomaték 315 Nm, míg a végsebesség 180 km/h-nak feleltethető meg.

A már említett i-MMD technológia segítségével a rendszer észrevétlenül kapcsolhat a különféle menetüzemmódok között, melyek az: EV Drive (elektromos), a Hybrid Drive (hibrid) és az Engine Drive (benzines).

Honda CR-V hibrid beltér

Elektromos üzemmódban a benzines erőforrás értelemszerűen kikapcsol, az autót a lítium-ion akkumulátorokkal működtetett villanymotorok hajtják. A hibrid menetüzemmódot használva a 2,0 literes benzines erőforrás által hajtott generátor energiát termel, ezzel kiegészítve a lítium-ion akkumulátorokból nyert elektromos áramot. Az utolsó, benzines üzemmód során egy zárókuplung kapcsolja össze a benzines motort és a kerekeket.

Honda CR-V hibrid DII rendszer

A beltér karcsú kialakítása az erőteljesség mellett szilárdságot sugároz, míg a különféle masszív tapintású anyagok a prémiumérzet kialakításában játszanak központi szerepet. A vaskos kormány mögött digitális műszerfal lett diszkréten elhelyezve, melyet professzionálisan Vezetői Információs Kijelzőnek (Vehicle Driver Information Interface – DII) hívnak. Ez az egység főként attól különleges, hogy a már megszokott menetadatok mellett a hajtáslánc aktuális állapotáról is visszajelzést tud adni.  A multimédiás fejegység ugyanakkor kissé lekerekített formátumban középen, a szellőzőnyílások alatt érvényesül. Az utasteret továbbá fa- illetve krómbetétek teszik még egyedibbé, előbbi többek közt az ajtópanelekben és a pohártartók peremén található.

Honda logó

A Honda CR-V hibrid, európai piacra szánt verzióját, melynek gyártása 2018 októberében kezdődött, a 2019-es év elején vehetik majd át a legelső ügyfelek.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Mercedes G-osztály SUV elölről
2019. június 16.
Az Euro NCAP eddigi töréstesztjei alapján ezek az SUV modellek állnak az élen
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit

További hírek