2018. november 16. | 17:23

Kívül-belül teljesen újragondolták a Honda CR-V modellt, mely ezúttal a sportosabb, dinamikusabb megjelenés mellett továbbfejlesztett hibrid hajtáslánccal is kapható lesz.

Az 1995-ös évjáratú, első generációs modell bemutatása óta a Honda CR-V folyamatos fejlődésen ment keresztül a további generációk során. A típus lassacskán már a hatodik generációt tapossa, ezért a fejlesztők igyekeztek miden porcikáját úgy megalkotni, hogy egyben sportos, praktikus és az ügyfelek számára a lehető leginkább személyre szabható lehessen.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A teljes mértékben megújult Honda SUV most először egy rendkívül fejlett hibrid hajtáslánccal érkezik Európába. A Multi-Mode Drive (i-MMD) intelligens vezérlőegység felügyelete alatt dolgozik a Honda Hybrid Performance rendszer, melynek alapjául két villanymotor, valamint egy 2,0 literes i-VTEC Atkinson-ciklusú, benzines erőforrás szolgál.  

Ezek az adottságok kellenek szükségesek ahhoz, hogy a CR-V összkerékhajtású kivitele 9,2 másodperc alatt teljesíteni tudja a nulláról 100 km/h-ra történő gyorsulást. A hibrid szabadidő-autó összteljesítménye 184 lóerő, a maximális forgatónyomaték 315 Nm, míg a végsebesség 180 km/h-nak feleltethető meg.

A már említett i-MMD technológia segítségével a rendszer észrevétlenül kapcsolhat a különféle menetüzemmódok között, melyek az: EV Drive (elektromos), a Hybrid Drive (hibrid) és az Engine Drive (benzines).

Elektromos üzemmódban a benzines erőforrás értelemszerűen kikapcsol, az autót a lítium-ion akkumulátorokkal működtetett villanymotorok hajtják. A hibrid menetüzemmódot használva a 2,0 literes benzines erőforrás által hajtott generátor energiát termel, ezzel kiegészítve a lítium-ion akkumulátorokból nyert elektromos áramot. Az utolsó, benzines üzemmód során egy zárókuplung kapcsolja össze a benzines motort és a kerekeket.

A beltér karcsú kialakítása az erőteljesség mellett szilárdságot sugároz, míg a különféle masszív tapintású anyagok a prémiumérzet kialakításában játszanak központi szerepet. A vaskos kormány mögött digitális műszerfal lett diszkréten elhelyezve, melyet professzionálisan Vezetői Információs Kijelzőnek (Vehicle Driver Information Interface – DII) hívnak. Ez az egység főként attól különleges, hogy a már megszokott menetadatok mellett a hajtáslánc aktuális állapotáról is visszajelzést tud adni.  A multimédiás fejegység ugyanakkor kissé lekerekített formátumban középen, a szellőzőnyílások alatt érvényesül. Az utasteret továbbá fa- illetve krómbetétek teszik még egyedibbé, előbbi többek közt az ajtópanelekben és a pohártartók peremén található.

A Honda CR-V hibrid, európai piacra szánt verzióját, melynek gyártása 2018 októberében kezdődött, a 2019-es év elején vehetik majd át a legelső ügyfelek.