2022. szeptember 27. | 12:32

A 103 éves márka bemutatta új logóját, emellett persze komplett arculatváltás előtt állnak.

Az új logó a 10. lesz a márka történetében, új formájával viszont visszatérnek az első, 1919-es változathoz. Első ránézésre semmi különbség nincs a kettő között, másodikra is csak annyi, hogy vastagabbak lettek a „chevron" fogaskerék fogazását imitáló minták. A gyártó szerint, ezzel úgy indulnak el egy modernebb irányba, hogy közben visszatérnek a gyökerekhez. Az új logó mellé egyébként új szlogen is tartozik. „Nothing moves us like Citroën” azaz semmi sem mozgat minket úgy, mint a Citroën.

A Citroën arculatváltása jelenleg is folyik, az új logót először várhatóan egy szeptember végi koncepcióautón láthatjuk majd. Az utcai modellekre a tervek szerint 2023 közepétől kerül majd fel, bár ez felveti a kérdést, hogy a Citroën jelenlegi hűtőmaszk-dizájnját, aminek szerves része a kettéosztott logó, hogy fogják innentől tálalni.

Forrás: Citroën

A Citroënt ugyan 1919-ben alapította André Citroën, viszont a logó kialakulása egészen 1890-ig nyúlik vissza. Akkoriban André Lengyelországban járt, ahol egy műhelyben felfedezett egy újfajta fogaskerék-fogazási módszert. Ez egy úgynevezett herringbone, vagyis halszálkás fogazás, amivel csendesebb és hatékonyabb működést tudtak elérni. Végül André ezeknek a fogaskerekeknek a mintáját használta, két ilyen fogat helyezett az eredeti Citroën logóba.

Forrás és nyitókép: Citroën