2021. március 15. | 11:50

Nézzük meg együtt, hogyan változott a közelmúltban 7 márka emblémája.

A Peugeot a közelmúltban jelentette be, hogy 2010 után ismét változik a márka emblémája. Az autógyártók az elmúlt években a stratégiai szemléletváltásuk mellett új logókat is villantanak.

Audi

Az Audi 2018 márciusában változtatta az emblémáját. A VW csoport első márkája volt, amely a lapos dizájn elveit követve elveszítette háromdimenziós hatását. A négy karika maradt, ám a karakteresség némileg odaveszett a trendek követésének oltárán.

2020 tavaszán jelképesen elválasztották egymástól a négy karikát, ezzel felhívva az emberek figyelmet a vírus miatt javasolt távolságtartás fontosságára.

BMW

A bajor autógyártó emblémája 1917 óta nem változott jelentősen. A kék és fehér színek Bajorországot szimbolizálják. A BMW logója legutóbb 2020 márciusában esett át némi módosításon, mellyel a fiatalabb autóvásárlókat kívánják megszólítani.

Kia

A feltörekvő dél-koreai vállalat új emblémája vegyes reakciókat váltott ki a közvéleményből. 1994 óta jobbára csak egyszerűsítették a jól bevált logót, a mostaniban azonban az „I” és az „A” betűk kombinációja egy fordított „N” betűre hasonlít. Neked tetszik a Kia új dizájnja?

Nissan

2001-től a Nissan modellek is nagyságrendileg ugyanazt az emblémát viselték, egészen 2020 júliusáig, amikor megérkezett az új logó, mely elsőként az Ariya elektromos SUV-n lesz majd látható.

Opel

A német gyártó villámot szimbolizáló emblémája szintén mondernebb lett, 2020 végén kicsit változtattak rajta.

Peugeot

A mostani a francia autógyártó történetének 11. logója. Az oroszlános embléma 1850 óta tűnik fel különböző formában. Az oroszlánfejet ábrázoló címerpajzsot a Peugeot központi tervezési részlege alkotta meg. A francia vállalatnál az 1960-as években használtak hasonló emblémát.

Renault (és Dacia)

2021 márciusában a Renault bejelentette, hogy az elektromos átállás hajnalán megváltoztatja az emblémáját. Ezzel párhuzamosan a Dacia is változtat az autókra helyezett logón.

Toyota

Tavaly júniusában döntött úgy a Toyota, hogy változtatásra szánja el magát az emblémáját illetően. Az új logó kicsit kevésbé testes, inkább légiesebb kialakítású lett, miután a Toyota a 3D effekt mellőzése mellett döntött.

Az új embléma önállóan, a márkajelzést egyértelműsítő felirat nélkül került használatra. A Toyota logót annyira jól ismeri mindenki, hogy nincs szükség plusz információra. Az embléma tervezési kialakítása egyszerre képviseli az egyszerűséget és a modernitást.

VW

A Volkswagen logója a cég 1937-es alapítása óta alapvetően ugyanaz, a „V” betű a „W” tetején ül. A két betűt 1945-ben egy körben helyezték el, majd 2012-ben háromdimenziós effektet is kapott. A 2019-es Frankfurti Autószalonon aztán a Volkswagen bemutatta új stílusirányát és emblémáját, mely a rugalmasságra és a digitális alkalmazások használatára törekszik. A logó lapos, kétdimenziós kialakítása világosabb és letisztultabb lett.

  • Címkék:
  • Top