2021. március 12. | 15:12

Több autóipari szereplőhöz hasonlóan a francia márkát is meglegyintette a változás szele.

Az autógyártók egyre nagyobb figyelmet fordítanak az elektromos autózásra, ezzel összefüggésben pedig jó pár vállalat (pl. a Volkswagen, a Kia vagy éppen a Peugeot) úgy döntött, hogy frissíti a logóját, ezzel is jelezve, hogy új fejezet kezdődik az életében. Most már tudjuk, hogy a Renault sem fog kilógni a sorból, a francia márka új emblémája 2022-től váltja le a mostanit az új modelleken.

A gyártó néhány hete mutatta be az új Renault 5-öst, talán már mondanunk sem kell, hogy az R5 modern változata elektromos hajtáslánccal készül. Az autó leleplezésekor már megmutatta magát az új logó, de a cég akkor még nem mondott róla semmit.

Egyelőre nem tisztázott, hogy melyik új modell viseli majd magán először a frissítésen átesett „jelvényt”, a Motor1 szerint a logika azt diktálná, hogy a Renault választása a Megane eVision koncepció sorozatgyártott példányaira essen. A kémfelvételek arra engednek következtetni, hogy az elektromos crossover már a prototípusgyártás szakaszába lépett, a tesztautók pedig már a vadiúj emblémát kaphatták meg. A sorozatgyártásra kész verzió még az idén be lesz mutatva, az értékesítése azonban csak jövőre kezdődhet el.

A Renault desingfőnöke, Gilles Vidal elkotyogta, hogy a vállalat összes autója átvált az új logóra 2024-ig. Amint az alábbi képen is látható, az embléma 1900 óta számos változtatáson ment keresztül. Az új logó bevezetése része a Renaulution nevű programnak, amiről ebben a cikkben írtunk részletesebben.

A Renault leányvállalata, a Dacia is logót vált (szintén 2022-től), az év elején bemutatott Bigsteren már ott feszített az új embléma, ami jelentősen eltér a sokunk fejében létező ismertetőjegytől.