2022. február 17. | 12:09

Mindkettőben egy 1,5 literes, 130 lóerős belső égésű motor jelenti a mild-hibrid rendszer szívét. 

Azt követően, hogy a Fiat tavaly januárban piacra dobta a Panda és az 500-as hibrid verzióját, az olasz cég tovább bőíti villanyosított modelljeinek palettáját. A torinóiak hibrid flottájához az új 500X Hybrid és Tipo Hybrid csatlakozik, mindkettő mild-hibrid hajtáslánccal szerelve, és az ígéretek szerint akár 11 százalékkal jobb üzemanyag-hatékonyságot és számottevően alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást tudnak elérni. Ráadásul a Fiat szerint nagyon egyszerűen kiaknázható az új technológiában rejlő maximális potenciál. 

Az 500X és Tipo hibrid is egy újfejlesztésű, 1,5 literes, négyhengeres benzinmotorral rendelkezik, amely 130 lóerős teljesítmény és 240 newtonméter forgatónyomaték leadására képes. A belső égésű motor munkáját egy 48 voltos, 20 lóerős villanymotor támogatja, az erőátvitelért pedig egy hétfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltó felel.

Fiat 500X Hybrid
Fotó: Fiat

A BSG generátor és a hibrid rendszer részét képező akkumulátorcsomag tiszán elektormos indítást tesz lehetővé. A Fiat elmondása alapján mindkét autó képes a belső égésű motor nélkül is közlekedni, ám a tisztán elektromos hatótáv elhanyagolható.

Ami a teljesítményt illeti, a villanyos Tipónak 9,3 másodperc szükséges ahhoz, hogy álló helyzetből 100 kilométer/órás tompóra gyorsuljon, míg az 500X Hybrid 0,1 szekundummal gyengébb sprintidővel rendelkezik. Ennél is fontosabb azonban, hogy a Fiat szerint a fejlett technológiának köszönhetően a közlekedés során a belső égésű motor az idő csaknem felében üresjáratban ketyeg.

Fiat 500X Hybrid utastere
Fotó: Fiat

Az 500X crossover Club, Cross és Sport felszereltségi szintekkel, valamint két – hatchback és puhatetős Dolcevita – karosszériaváltozatban érhető el. Ezen kívül 1,0 literes, 120 lóerős motorral és hatsebességes manuális váltóval is rendelhető. A Tipo esetében is három (Tipo, City Life és Cross) felszereltségi szint közül lehet választani, míg a kulcs nélküli ki- és beszállás, valamint a holttérfigyelő rendszer is az alapfelszereltség részét képezi. Mindkét autót csak az európai piacon fogja forgalmazni a Fiat.