A brit M-Sport, amely a Ford WRC autóit is készíti és versenyezteti a rali-világbajnokságon, egy igazán érdekes projekttel rukkolt elő. A cég ugyanis készített egy hibridet. Nem, a szögletes formájú hatchbackben nem egy villanymotor segíti a hajtást. Ez a kifejezés ebben az esetben egy Fiat Panda és egy első generációs Ford Fiesta R5 egybegyúrására utal.

Az autó külső megjelenését a B-csoportos raliautók dizájnja inspirálta. Így már első pillantásra látható, hogy nem a Pandától megszokott városi miniautóval, hanem egy alaposan átépített négykerekűvel van dolgunk. Az alváz a Fiestából lett átemelve, amihez 360 milliméterrel kellett kiszélesíteni a Panda bódéját.

A motor ugyancsak a Fordból érkezett, egy speciálisan felkészített turbófeltöltős, 1,6 literes benzinmotor formájában. A négyhengeres EcoBoost egység közel 300 lóerős teljesítményt és 500 newtonméter forgatónyomatékot képes leadni. Ezt az erőt egy ötsebességes szekvenciális váltó segítségével viszik át mind a négy kerékre.

Az utastér is jelentős változásokon esett át. Az összes nélkülözhető alkatrészt eltávolították a súlycsökkentés érdekében. A hátsó üléssor helyére került a pótkerék, illetve a tartalék felszerelés, mivel a titokzatos vásárló nemcsak dísznek szánja az autót, hanem raliversenyeken szeretne rajthoz állni vele. Így az M-Sport által Pandamonium névre keresztelt kocsi természetesen az FIA által jóváhagyott bukócsöveket és hatpontos biztonsági öveket is kapott.

Bár a Panda és a Fiesta R5 ötvözéséből megszületett négykerekű egy egyszeri projekt marad, az M-Sport elmondta, a jövőben további különleges járművek érkezésére lehet számítani, mivel a cég egy egész sor egyedi autót szeretne kifejleszteni. Eközben a vállalat WRC részlege már az utolsó simításokat végzi a Puma hibrid raliverzióján, amely a 2022-es idényben debütál majd a rali-világbajnokságon.