Sokan úgy vélik, minél inkább felszerelt egy autó, annál több probléma adódhat vele, de vajon mindez az autók különböző szegmensére egyaránt vonatkozik?
A „What Car?” magazin munkatársai utánajártak a dolgoknak, amikor is 2018-ban készítettek egy megbízhatóságra irányuló felmérést, melynek során több, mint 18 000 járművet vetettek górcső alá. A típusokat végül 12 különböző csoportra osztották.
12. Elektromos autók
Megbízhatósági besorolás: 84,2%
Az elektromos autók két különböző határértéket képviseltek a felmérésben: míg az előző generációs Nissan Leaf szinte kifogásolhatatlan, 99,7%-os megbízhatósági rekordot döntött, a Tesla Model S ezzel szemben 50,9%-ot ért el. A tulajdonosoknak többnyire Teslájuk karosszériájával, az aktív felfüggesztéssel, valamint a jármű belső kialakításával gyűlt meg a bajuk.
A nagy kontraszt az oka tehát annak, hogy az elektromos autók a sor végére kerültek.
11. Nagy szabadidő-autók
Megbízhatósági besorolás: 86,2%
A Toyota RAV4-ből nemrégiben hozták ki az új szériát, az egyel azelőtti, a mérés során 99,6%-os pontszámot tudhatott magáénak. A tulajdonosok mindössze 4%-a számolt be erőforrással kapcsolatos problémáról.
A skála másik végét a Ford Edge húzta lefelé, 54%-os eléréssel. A leggyakrabban említett problémás terület a karosszéria volt, azt követte a klímaberendezés (21%), majd a különféle motorproblémák, amelyek egyes tulajdonosoknál jelentkeztek.
10. Luxuskategóriás SUV-k
Megbízhatósági besorolás: 87,6%
A 2013-2018-as BMW X5 bizonyosodott a legmegbízhatóbb luxus szabadidő-autónak 98,3%-os pontszámmal. A típusok mindössze 10% -a volt problémás, azok egyébként dízelüzeműek voltak. Ezen belül megoszlottak a vélemények, volt, aki a motorra, az üzemanyagrendszerre vagy éppen a kerekekre, gumiabroncsokra tett kisebb mértékű panaszt.
A Range Rover tulajdonosok viszont már kevésbé repestek az örömtől, a vásárlók közel fele jelzett valamiféle meghibásodást. A márka 67,3% -os megbízhatósági besorolása tükrözi azt a tényt, hogy sok esetben volt gond a felfüggesztéssel és az erőforrással.
9. Luxusautók
Megbízhatósági besorolás: 88,7%
Néhány luxusautó esetében a legjobb, ha egy olyan modellt vásárolsz, amely néhány éve már a piacon van, ugyanis az előző generációs autók kevésbé minősülnek hibásnak, mint a vadonatújak, amelyeket sok esetben vissza kényszerül hívni a gyártó.
A legmegbízhatóbb luxusautó a 2009-2016 között gyártott Mercedes E-osztály volt, 92,4% -os pontszámmal. Az ügyfelek panasza a motorral és akkumulátorokkal volt kapcsolatos.
A másik végletet a Jaguar XF legutóbbi kivitele jelentette, amely kevésbé bizonyult megbízhatónak (81,9%) az előző verzióhoz képest (91,6%).
8. Családi szabadidő-autók
Megbízhatósági besorolás: 91,6%
Néhány családi SUV példaértékű megbízhatósági besorolással rendelkezett. A mérés legjobbja a 97,8% -os pontszámmal rendelkező Kia Sportage volt. A problémás területeket a fékek, a kipufogó és a navigáció jelentette.
A Nissan Qashqai dízel változatai ehhez képest alacsony, 79% -os megbízhatósági besorolásnak engedtek. A benzinesek sem voltak sokkal jobbak, 85,3%-ot értek el.
7. MPV-k
Megbízhatósági besorolás: 91,8%
A Mercedes B-osztály csupán hajszálnyival (0,1%), de megelőzte a Volkswagen Golf SV-t, így az MPV-szektorban 95,9%-kal lett aranyérmes. Néhány ügyfél tett az erőátviteli-rendszerrel kapcsolatos bejelentést.
A Citroën C4 és a C4 Grand Picasso az MPV-részleg legalján helyezkedett el. A 86,2% -os pontszám ennek ellenére nem olyan rossz. A tulajdonosok egyharmadának elektronikus meghibásodásra utaló problémájuk adódott francia autójukkal.
6. Executive kategória
Megbízhatósági besorolás: 92,0%
A Volvo V60 futott be az első helyre, a vásárlók 6%-a a karosszériával volt mondhatni elégedetlen.
A Mercedes-Benz C-osztály 83,1%-ot ért el, bár az autók egyharmadának volt valamiféle hibája: elektronikus rendszerek és karosszéria.
5. Kupék, kabriók és sportautók
Megbízhatósági besorolás: 93,0%
Ezeket az autókat a szórakoztatás, öröm- és élményteli vezetés céljából készítik a gyártók, ennek tekintetében pedig tényleg nem árt, ha többnyire megbízhatók is! A prímet a BMW 2-es sorozat Coupé és Convertible vitte, kereken 97,0%-os eléréssel. Az autók mindössze 8% -a volt hibás, az egyetlen terület a kipufogórendszer és a külső világítás voltak.
Mercedes C-osztály Coupe és Cabriolet: nos, nem a legkiemelkedőbb. 86,2% -os megbízhatósági besorolással rendelkeznek, a tulajdonosok pedig a belső felszereltséggel, a motorral és az elektromos rendszerekkel kapcsolatos problémákról számoltak be.
4. Hatchbackek
Megbízhatósági besorolás: 93,2%
A tökéletes, 100%-os megbízhatósági besorolással a Toyota Yaris lett a felmérés egyik legjobban teljesítő autója! Olyannyira megbízható, hogy sok tulajdonos a megbízhatóságot említi, mint a legjobban tetsző dolgot az autójában.
A másik oldaon a Peugeot 208-as áll. A gépkocsik mindössze 15%-a volt problémás, de ezek között voltak komoly meghibásodások is, amelyek kuplungot és a váltót érintették.
3. Családi autók
Megbízhatósági besorolás: 94,2%
A családok ezektől az autóktól függenek kezdve az iskolától egészen a forró, nyári vakációs napokig. Azok, akik egy korábbi generációs Hyundai i30 mellett döntöttek, nem csalódtak. A megbízhatóság 98,9%-kal azonosult, az autók mindössze 6%-ának volt problémája a sebességváltóval, illetve a tengelykapcsolóval.
81,5% -os pontszámmal a Peugeot 308 lett a legkevésbé megbízható családi autó. Az autók közel felének problémája volt, az érintett területek az elektromos berendezések és a karosszéria voltak.
2. Kisméretű szabadidő-autók
Megbízhatósági besorolás: 94,5%
A Yaris után a második 100% -os megbízhatósági besorolású autó a Suzuki SX4 S-Cross volt. A tulajdonosok elmondhatták, hogy az elmúlt 12 hónapban autóiknál semmilyen meghibásodás nem jelentkezett.
Ezzel szemben a Citroën C4 Cactusok közel ötödének hibája volt. 82,5%-os megbízhatósági besorolást kapott, és a leggyakoribb hibák a motortérben jelentkeztek.
1. Városi cirkálók
Megbízhatósági besorolás: 95,3%
Egy másik Suzuki, de ezúttal a Celerio. Megbízhatósága 98,0%-kal volt egyenlő, 6%-a volt problémás.
A Fiat Panda 93,0%-ot kapott, ami nem egy rossz értékelés, azonban a városi kisautók kategóriájában ez a létra legalsó fokával egyenlő. A tulajdonosok elárulták a What Car? munkatársainak, hogy az autók 24%-a problémás volt néhány különböző területen, beleértve a sebességváltót és a motor elektromos berendezéseit.