Valaki 7,5 milliárdot fizetett, hogy Aston Martin Vanquish-t gyárthasson, de ki lehetett az?

Közzétéve:
2018-10-24, 15:16

A gyártási eszközöket valaki suttyomban megvette, miközben erről nem szólt az Aston Martin, most mindenki találgathat, ki volt a titokzatos vásárló

Az Aston Martin háza táján elég jól mennek mostanában a dolgok, elég ha egy pillantást vetsz a jelenlegi modelljeikre (Vanquish, DB11, Vantage, Rapide S). De okosba’ is tolják a dolgaikat, hiszen megegyeztek az AMG-vel, hogy ők szállítják a motorokat a Vantage-hez, DB11-hez. És kinek a pap, kinek a papné, valaki a szívóra, valaki a turbósra esküszik, de az AMG motorjaira nemigen lehet panasz.

Viszont úgy tűnik, valaki igazán Aston Martin fanatikus, ugyanis megvásárolta az Aston Martin Vanquish gyártásához szükséges eszközöket, 26 millió dollárért, átszámítva 7,5 millió forintért. A dolog még júniusban történt, de a pikantériáját az adja, hogy az Aston Martin ezt „elfelejtette” bejelenteni! Mindössze a szeptemberben kiadott 321 oldalas prospektusukban írnak erről szűkszavúan.

Az ügylet részeként másfél évig tanácsokkal látja el az Aston Martin a titokzatos vevőt. Szóval van itt valaki, aki segíteni akarja az Aston Martin bizniszét, miközben egy Vanquish-t, vagy egy hozzá igen hasonló autót szeretne gyártani.

Aston Martin Vanquish sportautó

Jöjjön most akkor a találgatás, hogy mégis ki lehetett a titokzatos vevő?

Igazából két igazán számításba vehető opció van: vagy egy kínai cég, vagy egy európai tuningvállalat.

Kína elég komoly autógyártással rendelkezik, igaz, a legutóbbi időkig a saját piacát igyekezett kielégíteni vele, de eljött az ideje, hogy az európai-amerikai piacra is betörjön. Ne felejtsd el, ők birtokolják a Volvót is (pontosabban a Geely) egy ideje, akik az XC40-nel a legutóbbi Év Autóját adták a világnak a Genfi Autószalonon, 2018 márciusában!

Szóval elképzelhető, hogy egy technikailag Vanquish-hez nagyon hasonló modellel akarja a modellpalettáját bővíteni egy kínai gyártó, vagy épp az első nagyteljesítményű grand tourerét akarja megalkotni. A tőkéjük biztos megvan hozzá.

A másik lehetőség, ahogy említettem, egy európai tuningcég. Az amerikaikat most nemigazán hoznám fel, mert a Hennessy-n kívül (amelyik a Lotus-tól vásárolt), nem túlságosan fókuszálnak az európai modellekre.

Esetleg egy agyoncsicsázott Masonry-vá alakulna át a Vanquish? Ki tudja… Amíg valaki elő nem rukkol azzal, hogy

„Emberek, építettem egy Vanquish-alapokon nyugvó grand tourert, vegyétek meg!”

addig nem lehet semmi bizonyosat tudni. De ez szerintem az elkövetkező 1-2 évben ki fog derülni.

Mindenesetre az egészből csak az a furcsa, ahogy az ügyet kezeli az Aston Martin. Miért kellett titokzatoskodni?

Forrás:

Kapcsolódó írások

A Tesla Motors története
2018. november 02.
Minden autógyárnak megvan a maga kis története, de nincs még egy olyan, amelyik úgy és annyira változtatta meg a világot, mint a Tesla
Frankfurtban válaszolt a BMW a Tesla Model 3-ra!
2017. szeptember 13.
Kérdés, mennyire veheti fel a versenyt az elektromos autóival a bajor gyártó a Teslával, aminek a Model 3-jára már több mint 400 ezer előrendelést fogadtak be
A legőrültebb autók a 2017-es tokiói autószalonról
2017. november 02.
A japánoktól Európába egészen visszafogott modellek jutnak csak el, de a galéria bemutatja azt is, mit tudnak kihozni magukból, ha a saját közönségüknek gyártanak
9 kérdés a magyar autógyártás hőskorából!
2018. február 25.
A magyar autógyártás hőskora a gőzkocsival kezdődött a 19. század végén. Legújabb kvízünkben 9 kérdés szerepel ebből a korszakból!