2020. május 13. | 12:55

Ha a pletykák igazak, a következő 7-es már nem lesz kapható V12-es motorral, legalábbis Európában.

A 2020-as 7-es BMW csúcsát mindenképp a V12-es M760i xDrive jelenti. A 6,6 literes twin-turbo 600 lóerőt és 850 Nm-es nyomatékot kínál, a 0-100-as sprinthez pedig mindössze 3,6 másodpercre van szüksége, igaz a V8-as Alpina B7 egy picit még így is gyorsabb nála.

A Carbuzz forrásai szerint az európai piacra szánt M760i gyártása 2020 őszén befejeződik, úgy néz ki utód nélkül. Az Egyesült Államokba készítenek még V12-eseket, de a globális értékesítés bizony veszélyben van a radikális EU-s károsanyag-kibocsátási normák miatt. Nem véletlen, hogy a Mercedes is egy limitált kiadású, V12-es motorral szerelt S65 AMG sorozatot kínált eladásra nemrég.

Lehet, hogy a W12-es erőforrással kapható Rolls-Royce Ghost, Phantom, Bentley Flying Spur, M760i modellek lesznek az utolsó, 12 hengerrel szerelt luxusmodellek? A trendek azt mutatják, hogy egyre több gyártó kezd elfordulni a nagyköbcentis, sokhengeres belsőégésű motortól és inkább a villanyhajtás felé tendálnak. A BMW egyébként már bejelentette, hogy a következő 7-es benzines, plug-in hibrid és tisztán elektromos kivitelben lesz elérhető, utóbbi szintén 600 lóerőt és 3,6 másodperces gyorsulást produkálhat, mindezt elektronok segítségével.