Vége a BMW V12-es motorjának is?

Közzétéve:
2020-05-13, 10:55

Ha a pletykák igazak, a következő 7-es már nem lesz kapható V12-es motorral, legalábbis Európában.

A 2020-as 7-es BMW csúcsát mindenképp a V12-es M760i xDrive jelenti. A 6,6 literes twin-turbo 600 lóerőt és 850 Nm-es nyomatékot kínál, a 0-100-as sprinthez pedig mindössze 3,6 másodpercre van szüksége, igaz a V8-as Alpina B7 egy picit még így is gyorsabb nála.

BMW M760i

A Carbuzz forrásai szerint az európai piacra szánt M760i gyártása 2020 őszén befejeződik, úgy néz ki utód nélkül. Az Egyesült Államokba készítenek még V12-eseket, de a globális értékesítés bizony veszélyben van a radikális EU-s károsanyag-kibocsátási normák miatt. Nem véletlen, hogy a Mercedes is egy limitált kiadású, V12-es motorral szerelt S65 AMG sorozatot kínált eladásra nemrég.

BMW V12

Lehet, hogy a W12-es erőforrással kapható Rolls-Royce Ghost, Phantom, Bentley Flying Spur, M760i modellek lesznek az utolsó, 12 hengerrel szerelt luxusmodellek? A trendek azt mutatják, hogy egyre több gyártó kezd elfordulni a nagyköbcentis, sokhengeres belsőégésű motortól és inkább a villanyhajtás felé tendálnak. A BMW egyébként már bejelentette, hogy a következő 7-es benzines, plug-in hibrid és tisztán elektromos kivitelben lesz elérhető, utóbbi szintén 600 lóerőt és 3,6 másodperces gyorsulást produkálhat, mindezt elektronok segítségével.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika

További hírek