A világ első hivatalos engedélye az automatizált parkoláshoz

Kozma Ádám
Közzétéve:
2019-08-01, 06:10

A Bosch és a Daimler vezető nélküli, automatizált parkolási rendszerét engedélyezték hivatalosan a világon elsőként

A SAE 4. szintű automatizálás, aminek értelmében a gépjármű gyakorlatilag minden feladat elvégzésre képes, abban az esetben is, ha a jármű nem kap utasítást a vezető részéről. Igaz, Floridában júliustól már közlekedhetnének ilyen automatizálással működő autók, de egyelőre a technika jórészt még teszt fázisban van. Ezzel szemben a Daimler és a Bosch közös SAE 4.-es szintű automatizált parkoló funkciója már hivatalosan és gyakorlatban is működik, igaz még csak a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában.

Kis lépésnek tűnik de mérföldkőhöz érkezett a Bosch és a Daimler,  az automatizált vezetés területén. A Baden-Württemberg tartomány hatóságainak engedélyével a Múzeum parkolóházában létrehozott automata rendszert már használják. A szolgáltatás okostelefon alkalmazáson keresztül működik, nem igényel biztonsági járművezetőt sem. Tehát a Mercedes-Benz Múzeum parkolója ma a világ első mindennapi használatú helyszíne, ahol a teljesen önvezető SAE 4. szintű autók furikáznak.

„A hatóságok döntése azt mutatja, hogy az automatizált parkoló szolgáltatáshoz hasonló innovációk elsőként Németországban valósulhatnak meg” - nyilatkozta Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja. „A vezető nélküli autózás és parkolás a jövő mobilitásának fontos építőköve. Az automatizált parkolórendszer üzembe helyezése rávilágít arra, milyen messzire jutottunk ezen a fejlesztési területen.”

Mercedes-Benz múzeum automatizált parkolóval

Dr. Michael Hafner, a Daimler AG vezetési technológiáért és automatizált vezetésért felelős megbízottja elmondta: „A baden-württembergi hatóságok jóváhagyása világszerte példát teremt a parkolóházi szolgáltatások jövőbeli engedélyeztetéséhez. Ez a projektünk az automatizált vezetés úttörőjeként megalapozza azt, hogy az automatizált parkolószolgáltatás a jövőben széleskörűen elterjedhessen.”

Valójában kisebb lépésnek tűnik mint a floridai kormányzó által kihirdetett engedély, de sokkal életszerűbb és a gyakorlatban is megvalósított lépés ami technika további fejlesztéséhez és elfogadásához vezet majd.

Mercedes-Benz múzeumban automatizált parkolás

Talán nem meglepő, hogy a technológia fejlesztése során a Daimler és a Bosch legfontosabb szempontja a biztonság volt. Azért is volt ennek komoly jelentősége, mert ma még nincs hivatalos eljárás a vezetőt nem igénylő automatizált vezetési funkciókkal üzemelő önvezető autók forgalomba helyezésére. Ebből következőleg a német TÜV Rheinland szakértői mellet a helyi hatóságok, a stuttgarti regionális adminisztratív hatóság, illetve Baden-Württemberg tartomány Közlekedésügyi Minisztériuma is felügyelte a projektet. A gépjármű és a parkolóház technológia működésének biztonsági értékelése végül sikeres volt.

Mercedes-Benz múzeumban Bosch automatizált parkolás

A projekt eredménye a gyártók és a hatóságok számára is nyereségesnek bizonyult, hiszen megfelelő tesztelési és engedélyezési feltételekkel rendelkeznek a kísérleti fázison túl alkalmazható technikákkal kapcsolatban.

A technológia lehetővé teszi, hogy az autó sofőr nélkül elvezesse magát a kijelölt parkolóhelyre majd vissza a kiindulási pontra. A rendszer nem csupán az autó technolódiáját használja, hanem a Bosch által biztosított intelligens parkolóház infrastruktúra együttműködésére épül.  Így nem csak az autó figyeli a környezetét, hanem a parkolóház is figyeli az autó kijelölt útvonalát és folyamatosan információkkal látja el a gépjárművet. A biztonságot a két rendszer közös kapcsolata pecsételi meg.

A Bosch és a Daimler közös projektje a teljesen automatizált parkolás technika terén még 2015-ben kezdődött. A stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban alkalmazott technikát 2017-ben mutatták be a nagyközönségnek, 2018-tól pedig már a múzeum látogatói is igénybe vehették azt, akkor még biztonsági szolgálattal kísérve.

Forrás:

További autós hírek

Lassan tele a város civil járörökkel, mindenütt kamerák, folyamatosan indulnak dashcam alapján is az eljárások hivatalból, valamint sorra történnek az…

Mindannyian találkoztunk már ilyen autóssal, aki egyszerűen nem bírja, ha valaki mellé ér, és ezért gyorsítani kezd – írja vezess.…

A Debreceni Járási Ügyészség halálos közúti baleset gondtalan okozásának vétsége miatt emelt vádat azzal a férfival szemben, aki Polgáron ütközött…

Nincs mese. Autósként rossz végén állunk annak a bizonyosnak abban az értelemben, hogy nem az autós forgalom érdekében történnek fejlesztések,…

Amikor a körforgalomban Vin Dieselnek képzeled magad, de a közönség nem értékeli a produkciódat – írta legújabb pofátlan(TAN)ító videójához a…

Kapcsolódó írások

Mercedes W108 Eurowise tuning
2019. december 25.
Az Eurowise megépítette a világ talán legextrémebb S-osztályát: német kasztni, amerikai V8, hot rod stílus, airride. Sokkoló, de legalább annyira lenyűgöző.
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.
Az új Maybach fényszórók képeket vetítenek az útra
2018. március 09.
Nem kevesebb, mint kétmillió pixeles alakzatokat tud az útra vetíteni az új Mercedes Maybach S-osztály. Nagyszerű kiegészítő vagy inkább teljesen szükségtelen?
Hullócsillag? – Mercedes E-osztály W210
2018. augusztus 25.
A W210-es egy új arculatot és vállalatfilozófiát képviselt a Mercedes palettáján a 90-es évek közepétől. Nem generációkra tervezték, mégis szépen teljesít!