A Qualcomm fogja szállítani a 4-es szintű autonómiához szükséges chipeket a cég számára.
A Volkswagen-csoport nemcsak az elektromosautó-gyártásban, de az önvezető járművek terén is az autóipar vezető vállalatává kíván válni. Ennek a célnak az elérését szolgálja a VW szoftverdivíziója, a Cariad legfrissebb bejelentése is, mely szerint az autonóm vezetést lehetővé tevő technológiát a Qualcomm Technologies fogja szállítani a cég számára, egészen a 4-es szintig.
A cég Snapdragon Ride Platform portfóliójába tartozó egylapkás rendszerek (system-on-chip, SoC) fontos szerepet fognak játszani a Cariad szabványosított szisztémájában, amelyet az évtized közepétől a VW-csoport járműveiben is használnak majd. A Qualcomm technológiája lehetővé teszi a VW számára, hogy eldöntse, milyen számítógépes chipekre van szüksége, és azokat saját szoftverigényeihez igazítsa.

Dirk Hilgenberg, a Cariad vezérigazgatója elmondta, az együttműködés célja, hogy a jövőben lehetőséget biztosítsanak a sofőröknek arra, hogy vezetés közben ne kelljen fogniuk az autó kormánykerekét.
Ralf Brandstätter, a Volkswagen személyautókért felelős vezérigazgatója hozzátette, bár mindenki szeret pusztán a vezetés élményéért autózni, ám a vezetés néha kimondottan unalmas tud lenni, például a forgalmi dugók esetén. Ezért a jövőben mindenkinek adott lesz a lehetőség, bárki dönthet úgy, hogy a vezetés helyett inkább a minőségi időtöltést választja, míg az autó célba ér.
Egyelőre távolinak tűnik, hogy a teljesen autonóm járművek megjelenjenek az utakon, ám a Volkswagen már elkezdte az ID.Buzz elektromos kisbusz önvezető verziójának tesztelését azzal a céllal, hogy 2025-től robotaxi szolgáltatást indítsanak Hamburgban.

Uta Klawitter, az Audi jogásza szerint az autonóm technológiával kapcsolatban a szabályokon és a jogi akadályokon túlmenően a legfontosabb kérdést a biztonság jelenti. Vagyis az autonóm járműveket a társadalom csak akkor fogja elfogadni, ha sikerül elnyerni az emberek bizalmát és képesek lesznek bízni a technológiában.
Nyitókép: Volkswagen