Zöld Pokolban a zöld MINI Cooperrel

Közzétéve:
2019-10-23, 14:50

Fékezés nélkül csapattak végig a Nordschleife aszfaltcsíkján az elektromos MINI Cooper SE-vel.

A hosszú távú járműtesztek egyik kedvelt helyszíne a németországi Eifel-hegységben húzódó Nürburgring 20,8 kilométeres, Nordschleife aszfaltcsíkja. Természetesen a BMW égisze alatt készülő MINI is megméretteti újdonságai a pályán, hogy a mérnökök így hangolják tökéletesre az aktuális modellt. Most a tisztán elektromos MINI Cooper SE volt soron, ami egy különleges, már-már furcsa csúcs reményében haladt végig a pályán: a fékpedál érintése nélkül, zöld üzemmódban kellett teljesítenie a távot.

MINI Cooper SE

A MINI Cooper SE fékezése során felszabaduló energiáit a sofőr is befolyásolhatja, ahogy levesszük a lábunkat a gázpedálról a kiválasztott üzemmód értelmében az elektromos motor több vagy kevesebb energiát táplál vissza az autó nagyfeszültségű akkumulátorába, ahogyan az elektromos autóknál lenni szokott. A MINI Cooper SE műszerfalának alsó felén elhelyezett billenőkapcsoló-sor jobb oldali kapcsolójával a GREEN+ vezetési üzemmód is aktiválható, amely az energiatakarékosság érdekében a légkondicionálót és az ülésfűtést is kikapcsolja. A fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásának mértékét a Start / Stop kapcsoló bal oldalán található billenőkapcsolóval szabható személyre.

MINI Cooper SE Nürburgring

A pilótának tehát ügyesen kellett játszani a visszatermeléssel, hogy ne a bukótérben vagy a gumifalban találja magát: a hosszan elnyújtott kanyarok előtti enyhe energiavisszanyeréseket az éles kanyarok előtti maximális erejű visszatáplálás ellensúlyozta, mindvégig a fékpedál érintése nélkül. Az alapértelmezett beállítás 0,19 g lassulást mutat, de akár 0,11 g mértékűre is mérsékelhető.

MINI Cooper SE elektromos autó

Ha nem is a teljesen elektromos, de a plug-in hibrid MINI Cooper SE Countryman már járt nálunk teszten meggyőző menettulajdonságokkal, 1,5 literes háromhengeres erőforrással és egy 88 lóerős villanymotorral, ezt a hajtásláncot egyébként egy per egy a BMW 225 xe i-Performance-ból vették át. A tisztán elektromos SE koncepciót 2017-ben a Frankfurti Autószalonon mutatták be, a sorozatgyártásra érett darab egy 32.6 kWh-s akkupakkot kapott, ami 230-270 kilométerre elegendő áramot tud tárolni. A villanymotor 184 lóerő és 270 Nm leadására képes, 7.3 másodperc alatt éri el a százat, végsebessége pedig 150 km/h.

Amennyiben Mini Cooper vásárlásán gondolkozol, a Pannonhandel Invest Zrt.-nél széles kínálatból válogathatsz. Lépj velük kapcsolatba Facebook oldalukon, weboldalukon vagy az [email protected] e-mail címen.

Forrás:

További autós hírek

Tényleg elképesztő anyagokat küldtök mostanság és egyre durvábbak ezek… Ez a felvétel az Árpád hídon készült. Valahogyan a villamos sínekre…

Ketten meghaltak hétfőn a 42-es főúton Biharkeresztes és Mezőpeterd között, amikor két kamion frontálisan összeütközött – közölte a Hajdú-Bihar Megyei…

A zebrán gázolták el Veress László színészt, aki később belehalt a sérüléseibe. Veress Lászlót, a sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház nyugalmazott színművészét…

Igen… azokat a pillanatokat is elkapják az egyre terjedő fedélzeti kamerák, amikor a fizikát készülnek meg…@ni a “nagytudású”, nagyarcú “sofőrök”.…

Annyira tipikusan szürreális a videón látható jelenet, amit olvasónktól kaptunk, hogy legszívesebben elszégyelnénk magunk. Nincs mese, erre születni kell. Nem…

Kapcsolódó írások

Swind E Classic MINI oldalról
2019. február 15.
Egy brit vállalat restaurálás közben alakítja elektromossá a klasszikus kisautókat
Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
Mini Cooper SE
2019. július 10.
A BMW bemutatta sokat emlegetett tisztán elektromos Minijét, a Cooper SE-t. Formavilágát tekintve teljesen rendben van, de vajon képes lesz a potenciális vásárlókat specifikációival is lenyűgözni?
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.