Lassan annyira immunisak leszünk a forgalomban megjelenő szabadidő-autókra, hogy a közöttük megbúvó szedánok és kombik felett is elsiklik a szemünk, pedig biztos vagyok benne, hogy autózás iránt érdeklődők mindig csodálják majd az esetenként feltűnő elegáns, kevésbé hivalkodó formákat. Az S60-as Volvo pont ilyen, és a legjobb az egészben, hogy nem néz rád rosszallóan a szomszéd, ha az S60-as Volvo áll a kapubejárón, és nem valamelyik német prémium.

volvo s60 b3 teszt alapjárat

A 2018 óta jelen lévő, aktuális S60 immáron 48V-os rendszerrel ellátott, négyhengeres benzinmotorokkal és plug-in hibrid kivitelben kapható, 2020-ban 114 darabot helyeztek forgalomba belőle Magyarországon a Datahouse adatai szerint, kérdés, hogy a jövőben hogy tud majd versenybe szállni az XC-modellekkel, amik a hazai piacon is túlsúlyban vannak az eladásokat tekintve.

Nem kirívó, mégis megmozgat

Akárkinek mutattam meg az autót a teszthét során, mindenki el volt ájulva, vélhetően azért, mert több idő volt eltűnődni a formai megoldásain, megtapogatni, bele ülni, jobban szemügyre venni. Az S60-as egy szép tárgy. Remek, szedánokra jellemző arányokkal, Thor LED-es fényszóróival elöl, C-alakú lámpatestekkel hátul – talán utóbbi a legmegosztóbb eleme az autónak, a V60-as kombin organikusabbnak hatnak az álló, hátsó fénytestek. Lapos, közel van a földhöz, a 19 colos felnik, a fekete hűtőrács és visszapillantók, az egyedi kipufogóvég az R-Design csomag része, a Fusion piros fényezés pedig 300 000 forintos felárat jelent. Az S90-eshez képest 20 centivel rövidebb, a kicsinyített mása is lehetne, de így is kapunk 4761 mm-es hosszúságot, 1431 mm-es magasságot, tükrökkel 2040 mm széles, a tengelytáv pedig 2872 mm.

volvo s60 b3 teszt alapjárat

Svédesre vasalt beltér

A beltérben is ugyan úgy rendben vannak a részletek, kimért, percízen illesztett elemek, igényes anyaghasználat. A helykínálat elöl bőséges, hátul azonban már nem marad hely magam mögött, főleg ha kihasználom, hogy az első üléseket jó alacsonyra le lehet ereszteni. Az ülések bőr-szövet kombinációja finom elegyet alkot, azonban a tömésük meglehetősen kemény, nem tespedős fotelektről van szó, 160 000 forintért elektromos állítást is kapunk. Fura volt, hogy a fejtámlák is fix pozíciót vesznek fel, biztonsági szempontból vélhetően előnyösebb, de a személyre szabhatóság egy mínusz pontot kap ezáltal. A csomagtér nyílása szűkös, de kapunk jó mélyen 436 litert, a kombi kivitel egyébként 529-et kínál.

volvo s60 b3 teszt alapjárat

A téli csomag részeként a kormány és az ülések fűthetők, felárért a hátul ülők is kaphatnak meleget a fenekük alá, van vezeték nélküli töltési lehetőség is. Az 1 440 000 forintos csomagban kiváló képpel rendelkező, 360 fokos kamerarendszert, első-hátsó parkradart, head-up display kijelzőt, napfénytetőt és 4 zónás klímát is kapunk. Nem is emlékszem már, melyik tesztautóban szólt ennyire tisztán, térhatásban ilyen jól eltalált módon a hifi, de ez a Harman Kardon (ez is a Xenium csomag része) teljesen levett a lábamról, főleg úgy, hogy a benzinmotor moraja és úgy általánosságban nem sok zaj szűrődött be a kabinba.

volvo s60 b3 teszt alapjárat

A műszerfalat igyekeztek a lehető legkevesebb gombbal megtűzdelni, egyedi és ízléses megoldás a tekerős indítógomb a kardánboxon. Semmihez sem hasonlítható az álló képernyő, a műszerfal és a rajta futó infotainment, aminek előnye, hogy egy képerrnyőn tud megjelenni az Apple Carplay és egyéb más funkciók, külön lapon elérjük a vezetéstámogatókat, szerencsére az autó megjegyzi, ha egyszer kikapcsolom a sávelhagyásra figyelmeztetőt és életre hívom az Autohold funkciót. A klíma kezelésére viszont meghagyhatták volna a fizikai gombokat.

Lágy hibridet érzékeled?

A B3 jelen esetben egy négyhengeres, turbós benzinmotort takar 163 lóerővel és 265 Nm-es nyomatékkal. Az újdonság, hogy minden benzinmotor mild-hibrid rásegítést kap, ami egy 14 lóerős, 40 Nm-es villanymotor/generátort jelent, és jóval finomabban működő Start/Stop rendszert, ami a napi első hidegindításnál is rezzenéstelenül, maxi-csendben rántja be a motort. A B3-ason felül a B4-es benzines 197 lóerőt, az összkerékhajtással is kérhető B5-ös 250 lóerőt teljesít, míg a T8 Recharge PHEV 390 lóerőt, a T8 Polestar Engineered kivitel 405 lóerőt mutat. Mint már említettem, S60-asból dízel immáron nem kapható, azt a V60-as kombinál tudjuk választani, ha ragaszkodunk a középkategóriás, autóformájú termékhez és nem szabadidő-autó a vágyunk.

volvo s60 b3 teszt alapjárat

Kézi váltót ne keressünk az S60-as árlistájában, minden modell nyolcfokozatú, Aisin-eredetű automata váltóval érkezik. A vitorlázó funkciót egyelőre még nem ismeri a modell, de a benzinmotor annyira rezzenéstelenül és csendben jár, hogy azt sem venném észre, ha leállna. Hirtelen gázadásokkal zavarba lehet hozni a váltót, hajlamos gondolkodni a visszaváltások számán, de ebben az autóban utazva inkább a komótos haladást választottam, bár még így is 9 literes átlagot teljesítettem többnyire városi és autópályás használat során. 1680-as fordulattól megjelenik mind a 265 Nm nyomaték, a teljesítménycsúcs 4800-on van, szóval nyomatékból tényleg megoldható vele minden, a 0-100-as sprint 9 másodperc alatt teljesíthető, és 180 km/órában van maximalizálva a végsebessége.

Precízen, komótosan

A legerősebb benzineshez 750 000 forintos felárért választható az összkerékhajtás, a plug-in hibrideknél ezt a villanymotorokkal megoldják. Az elsőkerekes S60-as alacsony építésének köszönhetően stabilan fekszi az utat, precíz, finomra hangolt kormányzást kapunk, a futómű hangolása azonban egy hangyányit keményre sikeredett a hazai utakhoz mérten. Nem igényli, hogy a határokat feszegesd vele, az előkelő, bársonyos suhanás az ő terepe. A vezetéssegítő rendszerek naprakészek, nincs himbálózás a felfestések között, és az adaptív tempomat is ügyesen teszi a dolgát. A felszereltségi listában 49 szériának számító biztonsági és vezetőtámogató rendszert számláltam, szóval a biztonságra kihegyezett vásárlók biztosan kielégülnek majd, ha az értékesítő mindezeket egyesével kivesézi egy Volvo szalonban.

volvo s60 b3 teszt alapjárat

Ár és összegezve

A Volvo S60-hoz 12 620 000 forinttól juthatunk hozzá, a legdrágább, T8 AWD PSE 20 890 000 forinttól vásárolható meg. Az B3-as motorral, R-Design felszereltséggel 14 080 000 forinttól indul, de persze számos csomaggal felvértezve a tesztautónk is elérte a 16,9 millió forintot. Nem éreztem kifejezetten szerénynek a leggyengébb benzines teljesítményét, bár ha már S60-ast kéne választanom, lehet hogy a 197 lóerősre tenném le a voksom, az R-Designhoz mindenképp ragaszkodnék. Az S60 lehetőséget ad, hogy kilógj a német prémiumok uralta utcaképből, feszengésektől mentes, elegáns megjelenésű, biztonságos autó, ami viszont nem a családosoknak kedvez a szűkös hátsó sorral és csomagtérrel.

A Volvo V60 Cross Country tesztvideóját itt találod:

Volvo S60 B3 R-Design (2021)

  • Lökettérfogat: 1969 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/12
  • Max. teljesítmény: 165 LE
  • Max. forgatónyomaték: 265 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4761/1850/1431 mm
  • Tengelytáv: 2872 mm
  • Saját tömeg: 1677 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 7,5 l/ 100 km
  • Tesztfogyasztás: 8,9 l/100 km
  • CO2 kibocsátás: 146-170 g/km
  • Végsebesség: 180 km/h
  • 0-100: 9 s