2020. február 07. | 12:02

Hazai menetpróbán vezethettük a majd plug-in hibrid hajtáslánccal is érkező, második generációs Renault Capturt.

A Renault Captur első generációja 2013-ban mutatkozott be, azóta 1,5 millió darabot adtak el belőle közel 90 országban. A kis városi terepjárók kategóriájában úttörőnek számított a modell, mára viszont egyre több versenytárssal találja magát szemben. A menetpróbán kiderült azonban, hogy a merész formatervvel, praktikus beltérrel, a majd érkező E-TECH Plug-in hibrid hajtáslánccal, online és önvezetés felé mutató technológiai megoldásaival továbbra is a kategória vezetője lehet.

Renault Captur hazai bemutató

Az új Renault Clióhoz hasonlóan a Captur is a CMF-B platformra épül, ami lehetővé teszi az elektromos hajtásláncok használatát. A Captur esetében is az első-hátsó C-alakú fényszórók figyelhetők meg, amik minden esetben LED-es megoldással működnek. Elődjéhez képest 11 centivel hosszabb az autó, tengelytávja 2 centivel nyúlott meg. A felnikkel, a karosszériától eltérő tetőszínekkel együtt közel 100 féle képpen variálható a Captur megjelenése, itthon az elődmodell fekete tetővel és vörös fényezéssel volt a legnépszerűbb.

Renault Captur

Az utastérben egy 9,2”-os érintőkijelző jelenik meg a Renault Easy Link rendszerével, a Clióhoz hasonlóan a kormány mögötti digitális műszeregység pedig 7” és 10,25” méretben kérhető, természetesen testre szabható, akár navigáció megjelenítésére is képes. A „lebegő” középkonzolon kézre állnak a különböző váltókarok, hiszen az automata verzióknál elérhető egy modernebb, „E-Shifter” EDC sebességváltó kar, ami az Audihoz hasonló, apró tologatásokat igénylő menetválasztást kínál. Immáron a hátsó sorban is kapunk légbeömlőket és USB aljaztokat, az ülések nagyobb ülőfelületűek. Az utastérben 27 literes tárolótér található, és akár 536 literes csomagtér is kialakítható, a hátsó ülések lehajtásával pedig a csomagtér hossza 1,57 m-re növelhető.

Renault Captur interior

Nem kell aggódni, még 2020-ban érkezik plug-in hibrid hajtáslánccal a Captur. Az E-TECH Plug-in hibrid technológia saját fejlesztés, több mint 150 szabadalmat regisztráltak ezzel kapcsolatban. Az alapot egy 1,6 literes, részecskeszűrővel ellátott benzinmotor adja, ezt két villanymotor, egy multimodális, közvetlen kapcsolatú sebességváltó és egy 9,8 kWh akkumulátor egészíti ki. A vegyes használattal maximum 135 km/órás sebességen 45 km-es, illetve városi (WLTP City) használat esetén 65 km-s hatótávolság is hozható.

Renault Captur 2020

Benzinmotorok terén a belépő szintet a háromhengeres, turbós, 100 lóerős erőforrás jelenti, mely az előző generációból ismert Tce 90-es, azaz 900 lóerős motort pótolja, csak manuális váltóval kérhető. Az 1,3 literes, négyhengeres kivitel 130 lóerőt és 240 Nm-t mutat, erősebb változata 155 lóerőt és 270 Nm nyomatékot kínál. Előbbihez hatos manuális vagy a hétsebességes, duplakuplungos automata választható, utóbbi viszont csak az automatával kérhető. Dízel fronton az 1,5 Blue dCi áll 115 lóerővel és 260 Nm-rel, kézi- vagy automata váltóval egyaránt.

Renault Captur tce

Az öngyulladós és az 1,0 változatot volt szerencsém vezetni a menetpróbán, előbbi egy igazán jól felszerelt, Intens Zen+ tesztautó volt. A kényelmesre hangolt futómű és a dízel remek párost alkotott, autópályán viszonylag csendes futást mutatott, az automata duplakuplungos mivoltából fakadóan észrevétlenül tette a dolgát. A benzines motor esetében sem kell aggódni a menetdinamikát illetően, a váltó darabos mozgása tűnt fel először, de ezen kívül semmi kirívót nem tapasztaltam, ezzel a motorral is teljesen agilis az új Captur. A Renault munkatársai elárulták, hogy az 1,3 változatot várják a legsikeresebbnek Magyarországon és kedvezményekkel ösztönzik majd a vásárlókat a jobban felszerelt változatok felé, sőt, a hamarosan érkező hibrid kivitel irányába is. Bővebben majd átfogó tesztünkben mesélünk az autó menettulajdonságairól.

Az új Renault Captur árai a következőképpen alakulnak:

Captur árak

  • Címkék: