A franciák elérkezettnek látták az időt, hogy a 2016-ban bemutatott második generációs 3008 átessen egy ráncfelvarráson, amely inkább a külsőt érintette. Az kétségtelen, hogy kicsit eljárt az idő a középkategóriás hobbiterepjáró felett, így indokolt volt, hogy hozzányúltak. A C-SUV szegmensben versenyző Peugeot 3008-ból 2020-ban 369 új példányt helyeztek forgalomba Magyarországon a Datahouse adatai szerint, amely jócskán elmaradt az azt megelőző év 603 darabjától. Ebben a válság mellett egyéb tényezők is szerepet játszottak, de valószínűleg a koros formavilág sem volt már olyan kívánatos a vásárlók számára. Az már más kérdés, hogy a tesztautó elhozatala után hidegzuhanyként ért a hír, hogy egy jelenleg „nem létező modellt” tesztelek, de erről majd később…

peugeot-3008-hdi-teszt-alapjarat

A palettába vasalva

A frissített formavilág illeszkedik a Peugeot kínálatába, az első LED-es lámpák és a kardfogszerű nappali menetfények jellegzetesen felismerhetővé teszik a franciák modelljeit. Az új 3008 méretei nem változtak, hossza 4447 mm, szélessége 1841 mm, magassága pedig 1624 mm. Megmaradt a géptető alján az A-oszlopokig végighaladó jellegzetes csík, ráadásul a vörös fényezésű tesztautó Black Pack csomagot is kapott, amely rendkívül vagánnyá teszi a megjelenését. Hátul szintén történt változás, a lámpák három karmoláshoz hasonlító csíkja immáron tagolva van, így jobban látszanak a LED-ek, közelről pedig egészen érdekes hatást nyújtanak.

Peugeot 3008 hátulról

 

Belül szinte változatlan

Ami a belteret illeti, sok módosítás nem történt. Alapáras a digitális műszeregység, Allure felszereltségtől felfele pedig 8 helyett 10 colos a központi érintőkijelző. A műszerfal kialakítása még mindig mozgalmas, érdekesek a szövetes betétek is. A menürendszer kezelése továbbra is körülményes, a fizikai gombok és az érintőfelület együttes használata megszokást igényel, ráadásul a rendszer sem a gyorsak közül való. A képernyő felbontását sem mondanám kiemelkedőnek 2021-ben, a digitális műszerfal animációi pedig szaggatnak.

Az Android Auto és Apple CarPlay funkciók adottak voltak a tesztautó GT felszereltségénél, utóbbit kábellel csatlakoztatva teszteltem és kiválóan működött. A biztonsági berendezések nem hibáztak, a sávtartó sem akadékoskodott túlságosan.

peugeot-3008-hdi-teszt-alapjarat

A helykínálat négy személynek kényelmes, elöl masszázsfunkciós és elektromosan állítható fotelek kényeztetik a sofőrt és utasát, de a frissítésnek köszönhetően már hátulra is jutott USB-port. A csomagtartó 520 literes alaphelyzetben, ráadásul számos okos megoldást alkalmaztak itt. a raktérpadló rugós mechanikával ugrik a helyére lecsukás után, így nem neked kell visszahelyezgetni azt a megfelelő pozíciójába. Ami azonban még praktikusabb, hogy az oldalfalon két oldalt szintén rugós „bütyköket” helyeztek el, amelyek a felhajtott csomagtérpadlót megtartják addig, amíg pakolsz, így nem kell az egyik kezeddel tartani a fél pingpongasztal méretű lapot.

A láblengetős csomagtérnyitás elég hektikusan működött számomra, nem tudtam rájönni arra, hogy melyik az a karatemozdulat, amelyiket a legjobban szereti. Peugeot-szakértők szerint be kell lépni neki, mintha rá akarnál taposni valamire a lökhárító alatt, hát nem tudom…

Most nem kapható ezzel a motorral

A tesztautó orrában a 2.0 HDi dolgozott, ám a globális chiphiány és egyéb fennakadások miatt jelenleg nem tud eleget gyártani belőle a Peugeot, így az importőr tájékoztatása szerint 2021 őszéig biztosan nem lehet rendelni ezzel a motorral. Nincs is fent a konfigurátorban ez a kivitel a teszt írásának pillanatában, de azért elmondom, hogy milyen a nagyobbik dízel, hiszen a későbbiekben elvileg lehet majd ilyet is venni.

peugeot-3008-hdi-teszt-alapjarat

A kétliteres 180 lóval rendelkezik, hangja pedig jól hallható a kabinban is. Minden szituációhoz megfelelő erőtartalékkal rendelkezik, a teszthét végére pedig 8 literes vegyes fogyasztás jött ki. A 8 fokozatú automata átlagos felhasználás esetén jól teszi a dolgát, lepadlózva viszont nyilván zavarba lehet hozni ezt is.

Normál használat mellett, 130-as pályatempónál kb. 1900-at forog a főtengely nyolcadikban, ami jótékony hatással van a fogyasztásra. A kínálatban egyébként jelenleg az 1,2-es és 1,6-os PureTech benzinesek szerepelnek 130 illetve 180 lóval, ott van az 1,5-ös dízel is 130 lóerővel, valamint a szintén 1,6-s motorral kombináló hibrid is elérhető, amely összkerékhajtással akár 300 lóerős is lehet.

Kényelmes suhanás

Ami a futóművet illeti, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros megoldás megfelelően teszi a dolgát, egész elegánsan lépi át az úthibákat az autó. Nem üt, nem ráz, nem koppan. Billegés sem jellemzi normál használat mellett, nyilván forszírozott kanyarokban orrtolóssá válik, de egy 1,6 tonnás SUV-val senki ne akarjon sportolni.

peugeot-3008-hdi-teszt-alapjarat

Van három vezetési mód, Eco, Comfort és Sport, és ezek tényleg különböznek is egymástól a gyakorlatban. Sport üzemmódban például a kormányzás is felkeményedik, a motorhoz hanggenerátor szolgáltatja a mormogást, a váltó pedig ötezer környékéig forgatja a motort.

Ár és összegezve

Jelenleg tehát nem kapható a 2.0 HDi motorral a 3008, de idővel szeretnék visszahozni a kínálatba. Az 1,2-es benzinessel és hatos manuális váltóval kedvezményesen 8,3 millió forinttól vihető haza az új Peugeot 3008, a legolcsóbb dízel kivitel pedig 8,8 milliótól indul. A GT felszereltségű, éjjellátóval és minden ketyerével felvértezett tesztautó ára egyébként 15,5 millió környékén mozogna, ha épp kapható lenne.

Pofásabb lett tehát a 3008, ám az eddigi hibái szinte mind megvannak továbbra is. Akinek viszont a francia stílus jön be, az mindenképp szeretni fogja ezt a modellt, ráadásul olyan extrákat is lehet kérni hozzá, amely ebben a kategóriában egyáltalán nem magától értetődő.

A ráncfelvarrás előtti, plug-in hibrid változat tesztjét itt nézheted meg:

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi GT 8AT

  • Lökettérfogat: 1997 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 180 LE (130 kW) 3750/perc
  • Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000/perc
  • Hossz./szél./mag.: 4447/1841/1624 mm
  • Tengelytáv: 2675 mm
  • Saját tömeg: 1606 kg
  • Városi fogyasztás: 5,5 l
  • Országúti fogyasztás: 4,4 l
  • Vegyes fogyasztás: 4,8 l
  • Tesztfogyasztás: 8 l
  • CO2 kibocsátás: 124 g/km
  • Végsebesség: 207 km/h
  • 0-100: 9,9 s