vasárnap - 2022. October 02.
17 °C
kevés felhő
alapjarat.hu logo
95 650 Ft
100 685 Ft
D 739 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Mindenhol otthon: Ford Transit Nugget Plus 2022 -Teszt

Nézegeted a kereskedésben és tetszik. Próbálgatod a funkcióit és egyre jobban beleszeretsz. Alkalmad lesz elmenni vele valahová, akár csak két napra és vége. Innentől bárhova utazol, azt fogod érezni: bárcsak a Transit Nuggettel jöttem volna.

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)

Az utazás élvezete nem csak ott történik, ahova célzottan megyünk. A világot látás nem csak pontok kipipálása, hanem a közöttük meghúzott vonalak megélését is jelenti, legalábbis nekem. Akármilyen kényelmes és gyors napjainkban egy repülő, elveszi az út látványát és a lehetőséget, hogy új helyeket felfedezve félreálljak élvezni a pillanatot. Ugyanez a gondom a vonattal, a hajót meg sosem értettem.

ford transit nugget teszt alapjárat

Lassan lebeg a semmi közepén, ringatja a víz, korlátozottak a lehetőségek és legalább nem lehet vele félreállni. Ebből már lassan körvonalazódik, hogy kissé a szárazföldhöz ragadtam, de ezzel nem csak én vagyok így, sokan inkább a közutakat választják, és ha ehhez még társul a vezetés szeretete, lebomlanak a határok.

Nem a sportautós vezetés szeretetét kell it keresni, hanem amikor céltalanul megyünk bele a tájba és nem érdekel, hol vagyunk, csak úgy jó nézelődni. Ehhez lehet egy ideális partner egy lakóautó, mert nem csak nézelődhetünk egy szép táj felett, de le is telepedhetünk rajta. Persze lakóautóból is van vagy százféle, de most egy Ford Transit Nugget Plus került a kezeim közé, ami nem puttonyos, nem is helyi járat, hanem egy korrekt dobozos áruszállító, amit a Westfalia műtétsorozata után kiküldtek éles bevetésre. Hogy milyen lett a két vállalat közös gyermeke? Nem volt, aki ne csodálta volna.

Apró feliratok jelzik a jóságot

A Transit Nugget egészen jól rejti mivoltát, hiszen ha az autó bal oldalával találkozunk először, akkor csak egy egyszerű dobozos. A másik oldal is csak az előtetőtartó miatt lehet gyanús, mert ma már talán a Westfalia felirat sem mond annyit az embereknek, mint régen. Valami van a tetejével, azt látom, meg ott az a vetítővászon tartó, azt is látom, de mit kéne nézzek? Mondja a laikus, aki a sötétített ablakon belesve is éppen csak a függönyökből következtethet lakóautósságra.

ford transit nugget teszt alapjárat

Ezzel szemben kinyitva a Transit Nuggetet mindenki megcsodálta a kempingben, volt, aki bekéreckedett. Egy hétvégét töltöttünk a Balatonon a párommal és egy apró kis eldugott kempingben szálltunk meg. Már kipakolásnál is sok volt a kíváncsiskodó, mert ugyan az előtető és a Westfalia-emelet nem olyan kiugró, de a nyitott hátsó ajtón mindenki belesett és csak ámult.

Tehát a Nugget Plus ügyesen rejtőzik, de nem csak lakóautóként, nekem eleinte az is nehezemre esett, hogy megkülönböztessem a Turneo Customtől. Egymás mellé téve a két modellt persze vannak apró különbségek, de a Nuggetnek alapot adó Transit Custom nagyon hasonlít a kisebb testvérre, és ez számokban is meglátszik. Tengelytávban és hosszban teljesen egyformák, de a Transit bő 15 centivel szélesebb, talán ezért is alkalmasabb lakóautó alapnak.

Mintha el se mentem volna otthonról

A Westfalia nagy múltú cég, pontosan tudják, hogyan kell hozzányúlni egy alap autóhoz és ehhez mérten elmondhatom, hogy egy rosszul kihasznált négyzetcentiméter nincs az egész Nuggetben. Mindenhol rengeteg a kicsi ajtó és ezek még több tárolót rejtenek. Nem csak egy lyuk a falban, komplett polcrendszerek és tároló-tömkelegek segítenek menetközben is stabilan elhelyezni a cuccunkat, legyen az bármilyen jellegű.

ford transit nugget teszt alapjárat

Hiszen a ruhát bárhova pakolhatom, az se baj, ha gurulászik a kanyarokban, de a törékeny cuccoknak azért kell a stabil tároló. A konyhában szintén vannak veszélyes elemek, legalábbis nem gondolom, hogy bárki szívesen takarítaná a főzéshez szánt olajat a szőnyegből vagy a konyhapultról. De elég csak végiggondolni, hogy mit hova teszünk, mindennek van helye és semmi sem köt ki a nyakunkban egy erőteljesebb fékezéskor.

A Transit Nuggetben amellett, hogy mindennek megvan a helye, mindenre gondoltak, amire kempingezéskor szüksége lehet egy embernek. Vagy egészen pontosan négy embernek, vagy még pontosabban, akár két felnőttnek és három gyereknek. Mert azt gondolnánk, hogy a kinyitható tető bő kétméteres franciaágya az egyetlen alvásra alkalmas hely a Nuggetban, pedig nem! Ha négy ember menne valamerre a Nugettel, akkor annak sem kell a földön aludni, aki a rövidebbet húzta.

ford transit nugget teszt alapjárat

A második üléssor gyanúsan szabályos háttámláján elég felengedni a biztonsági öveket, ésvmegvan a helyük. Egy furfangos mozdulattal felnyitható az ülőlap, majd az egész egység vízszintbe helyezi magát. A konyhapult alatt folytatódik a szivacsozás, így kiad egy az emeletinél kisebb, de szintén két méter körüli ágyat. A leírás szerint a konyhapult alatt érdemes tartani a lábainkat, értelemszerűen így több levegő jut a fejünknek is, de ha valaki nem szeret napsütésre ébredni, annak is jobb lehet az az irány.

De miért is kéne napsütésre ébredni, hisz az egész autó tele van függönyökkel és az első szélvédő ív sincs elfelejtve, sőt! Felcuppantható hővédő fóliák vannak a hátsó üléssor tárolójába rejtve, összesen három darab. Két kicsi az oldalablakokra és egy nagy a szélvédőre. Ezek olyan tökéletesen fogják el a fényt, hogy még reggel sem tudtuk egyből, hogy reggel van, a Nuggetben tényleg a saját kis privát életünket élhetjük, kivéve, ha némi levegőre is vágyunk. Akkor érdemes nyitogatni.

Az emeleti ágy matraca nagyon kényelmes, bár ez nem csak a matrac érdeme, alatta műanyag rugók teszik komfortosabbá az alvást. Nekem nagy félelmem volt, hogy egy ilyen kis vázra felmászva recseg, ropog, hajlik majd az egész és azon retteghetek félálomban, hogy mikor landolunk a konyhában, de kellemeset csalódtam. Nincs meg ez az érzés, mert nincsenek meg a felsorolt hangok sem, az egész rettenetesen stabil és erős, 220 kilós összterhelésig. A másik, hogy odafönt kemény tetőnk van, puha, sátorszerű falakkal, amiken félkör alakú ablakokkal szabályozhatjuk a huzatot és a fényt. A két oldalablak szúnyoghálós, ahogy az ággyal szemben a harmadik is, csak ott még egy fólia ablakot is kapunk.

ford transit nugget teszt alapjárat

Végül a Nuggetben eltöltött hétvége alatt nem szakadtam le a konyhába, ami pozitív, pedig jó ott lenni. Jól kialakított a konyhapult, egy kézre álló csap és egy 40 literes hűtőszekrény. Ja, és majdnem elfelejtettem a gáztűzhelyet, ami nagy áldás egy kempingezéskor. Vagy csak én utálom azt a kis gázpalackos, állványos szerencsétlenséget? Folyton instabil, billeg és agyműtéti precizitással kell kevernünk a kaját, nehogy magunkra borítsuk. Ezzel szemben egy beépített gáztűzhely cserélhető gázpalackkal maga a Hilton.

A konyha menet közben csak részlegesen működik, kis elrejtett csapokat kell megnyitni ahhoz, hogy minden funkcióhoz hozzáférjünk. A hűtőszekrény dettó, az egyik szekrényen elhelyezett érintőkijelzős kezelőpanellel kell bekapcsolni és állítani a hűtés mértékét. Érdemes előre benyomni, mert lassan hűl le, de ha elindult, akkor kis híján alig fagyaszt. Ugyanerről a panelről kezelhetjük az állófűtést, ami kora tavaszi, késő őszi hónapokban vagy például egy észak-norvégiai kirándulásnál jól jöhet, mert míg kint tombolnak az 5-10 fokok, a kocsiban maradhat 20-22, csak legyen áramunk.

A kijelzőn figyelhetjük a víz mennyiségét és a plusz akkumulátorok töltöttségét, nagyjából kalkulálhatunk, hogy mire elég és mire nem, de a hűtőszekrény fél napi folyamatos ketyegése 6-8 százalékot szívott le egy forró nyári napon, amiből a hazaúton kicsit vissza is töltött az autó. Azért is érdemes a kempinget választani a Nuggettel, mert van rajta 220V-os csatlakozó. Ha ezt bedugjuk, az autó onnen veszi az áramot mindenhez, az akkumulátorok addig pihenhetnek. Csak hosszabbító legyen nálunk, mert az autó saját kábele nevetségesen rövid (olyan 1-1,5 m lehet), nekünk egy családias kemping barátságos szomszédai segítették ki a nyaralásunkat egy 220-as kábellel.

ford transit nugget teszt alapjárat

Lassan elérünk az utasfülke legvégébe, egyből feltűnik, hogy három csap van. Az egyik egy konyhai, tök jó, aztán van egy, ami szintén a konyha felett van és lenyitható. És még amellett is van egy, aminek nincs tálcája, csak egy furcsa műanyag csonkja, minek ennyi? Hát az első ugye a konyhai az edényeknek, a második a WC-hez tartozik, mert nagy dolgunk után nehogy már ott mossunk kezet, ahol evőeszközök és tányérok áznak.

A harmadik pedig a zuhany csapja. Mert egy zuhanyzó is elfért a Nuggetben, persze nem kabin, hanem egy zuhanycsőhöz kialakított csonk. Az autóhoz tartozó zuhanycső másik végén mágneses zuhanyrózsa csattan fel a busz oldalára és mellette állva zuhanyozhatunk le, ha nem vagyunk túl szégyenlősek.

Egy rakás vízzel kapcsolatos funkciója van a Nuggetnak és ehhez csupán 42 liternyi frissvíz-tartály jutott, így érdemes valahol spórolni. Persze, van egy elhúzható paraván a WC és a konyha között, de nem biztos, hogy ott végezném nagy dolgom, míg közben tőlem 15 centire sül a rántott hús. Bár az is igaz, hogy valami hegységben a sziklaperemre kitolatva, nyitott hátsó ajtóval trónolni egészen fenséges érzés lehet, de azt hiszem, az élményhez elég lesz az autó saját, Westfaliás kempingszéke is.

Úgyhogy elmosogatok, esetleg kezet mosok, lezuhanyzok és el is tűnhetett 42 liter az ugyanekkora szennyvíz tartályba. Talán nem is maradna lehúzni a WC-t, meg aztán annak a külön tartályát is takarítani kell, csak a macera. De mégis érdemes a Plus-t rendelni a Nuggetből, mert a nagyobb hossz tágasabb életteret is nyújt.

ford transit nugget teszt alapjárat

Ha eddig nem jött le, rajongok a beltérért, szerintem fantasztikus egy rakat praktikus megoldással, de a csúcs számomra még csak most jön. Mert saját ebédlője van az autónak, igen! A sofőr és anyósülést némi szenvedés és állítgatás után 180 fokkal meg lehet fordítani, így szembe néznek a hátsó üléssorral. A kettő közül elő tud bújni egy felhajtható asztal, aminek kicsattan a lába, és kész.

De ez így még csak kétemberes, ilyenkor jön a plusz egy kihajtható lap, majd még tovább húzzuk a lábát és egy stabil ebédlőasztal fölött rendezhetjük le szinte bármelyik étkezést. Ráadásul levegő kell, de szúnyog nem? A tolóajtót kilökve egy szúnyoghálót is elhúzhatunk így az autó nyitott is, meg nem is.

A beltér egyetlen gyenge pontja az a rész, amivel a sofőr és az utas találkozik vezetés közben. Nem mondom, hogy rossz a műszerfal, az ajtókban hatalmas tárolók vannak, pohártartók mindenhol és az ergonómia is oké. Egyszerűen csak az a szintű kreativitás hiányzik, mint az autó többi részéből, sajnálom, hogy ide nem tette be a lábát a Westfalia. Az egyetlen égető dolog a telefontartó hiánya. Rádugjuk, megy a CarPlay vagy az Android Auto, de hova tesszük a telefont? A szélvédő alá, hogy jól túlmelegedjen? A földre, ahol mi is lépkedünk? Jobb híján utóbbi, esetleg a fejünk fölötti kis szűk tárolóba, akkor csak a lengedező töltőkábelt kell elviselni.

Nem tudtam, mennyit kéne fogyasztania

Az alap technika szinte komikusan unalmas ahhoz a csodához képest, amit felépítménynek csúfolnak a szakmabeliek. Kétliteres turbódízel és persze a ma elengedhetetlen AdBlue, hiszen csak egy hatszáz lóerős benzines autó lehet környezetbarát. A Transit négyhengeresének kell a zöldítés, mert 185 lóerő és 415 Nm nyomaték már veszélyezteti a világunkat. Vicc.

ford transit nugget teszt alapjárat

Ezekkel a számokkal egyébként szépen meglódul a Nugget Plus, bár nekem kicsit erőszakos a hatgangos Powershift váltó programozása. Akár enyhe gázra is mindig ránt egy olyat, mintha azt jelezné, itt kéremszépen megzabolázatlan erő van, ami ki akar törni. Ha néha mégis alkalmunk van felszabadítani az istállót, jön a csalódás, a váltó egyszerűen átvert. Nincs az a tűz, amit ígértek.

Nagy a légellenállás és bő három tonna lehet az össztömeg, kell az erő. Ugyan ez nem a fixtetős kivitel - ami szerintem sokkal jobb, mert több helyre fér be és kisebb a légellenállás is - ezzel azért maradt homlokfelület bőven, így autópályán 9-10 l/100 km, országúton 7-9 l/100 km, városban meg valahol a kettő közötti fogyasztás jött ki.

Nem igazán tudtam hova tenni, fel is hívtam édesapámat, akinek egy öregebb Ducatója van, ugyanúgy dízelmotorral, csak az egy 2,3 literes Multijet, 130 lóerővel. Annyi a különbség, hogy az ő autója egy alvázas Ducatóként kezdte, és arra építettek fel egy lakó-puttonyt, így ott nagyobbak a méretek és a légellenállás, az alapmodellek mégis egyeznek. Érezhetően lomhább, de ezzel együtt a tapasztalatok alapján 8-10 liter gázolajjal beéri 100 kilométerenként, így számomra váratlanul nem olyan nagy a különbség.

Nyugi, nem fáj vezetni

A Turneo Customhoz tudom hasonlítani a Transit vezetési élményét, szinte teljes mértékben. Ugyanaz a beltér, nagyon hasonló az üléspozíció és az ülés maga is. A legmeglepőbb, hogy nem fárasztó benne ülni, több száz kilométer is gond nélkül ment a ránézésre egyszerű, fapados ülésben. A pozíció egyszerűen jó, szinte mindent látunk, tolatásnál pedig kamera segít.

ford transit nugget teszt alapjárat

Piszok jól fordul a Transit Nugget, nem volt bonyolult manőverezni a szűk kempingben, talán a váltó rántásai miatt nem egyszerű a finommozgás, de kis fékekkel korrigálható a mutatvány. Egyedül a megnövekedett súllyal érdemes vigyázni, lendületes kanyaroknál a stabil futómű ellenére meglepő lehet a karosszéria billenése.

Autópályán is stabil maradt, mivel kitömték a belterét, sokkal csendesebb, mert a dobozos kongást elnyelik a kárpitok, a bútorok és a remek hajópadló. Talán a McDonald's Drive-ja volt az egyetlen, ami megizzasztott, de még így is kevesebbet küzdöttem vele, mint anno a Tatabányai KFC Drive-jában a Kia Sorentóval. Komolyan mondom, ezeket sokszor olyan emberek tervezik, akik eddig csak fényképen láttak autót. Vagy ha már ilyen szűk, miért kell ilyen magas padka? Miért nem lehet olyan átlósan felfutó kő, ami nem vágja ki a gumit és nem teszi tönkre a felnit?

Ár és összegzés

A Nugget Plus egy négy keréken guruló csoda. Gondolom, ilyen lehet minden Westfalia termék, de én most először találkoztam vele és ezt a benyomást keltette. Mondhatnák a diagnózisra, hogy megvettek, szponzorált tartalom, pedig nem. Eddig akárhány embert engedtem bele, mindenki ugyanezt érezte. Egyszerűen ezt váltja ki az emberekből egy guruló lakás gondolata.

Csak aztán mindenki meghallja az árat és elnémul. Először pofán vág a 27 és 30 millió forint között mozgó ár, majd elkezdünk gondolkodni. Ez egy lakóautó, azok mennyibe is kerülnek? A puttonyosok innen indulnak és akkor még ott vannak a tényleg buszok, ahol a határ a csillagos ég, legyen szó méretről vagy árról. Tehát ez a kategória ennyiért nyújtja ezt a kényelmet és, hogy megéri-e?

Ha ennyi pénzem lenne, vastagon megéri, hiszen megtehetem, hogy eltűnök a skandináv országokban három hónapra és szinte sosem ugyanott táborozok le. Ezek az autók erre valók, nem arra, hogy évente 1-2 alkalommal kitoljuk a garázsból és lemenjünk a Balatonra. Ezekkel ritkán állnak meg és csak akkor termeli ki az árát. Nem csak pénzben, de élményben is.

Ford Transit Nugget Plus - 2022

  • Lökettérfogat: 1995 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 185 LE
  • Max. forgatónyomaték: 415 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 5339/2032/2860 mm
  • Tengelytáv: 3300 mm
  • Saját tömeg: 2496 - 2996 kg
  • Gyári fogyasztás: 7,1 - 8 l /100 km
  • Tesztfogyasztás: 7 - 10 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 187 - 210 g /km
  • Végsebesség: 180 km/h
  • 0-100: 12,2 s
@alapjarat.hu Mehet a @(tag), hogy kivel mennél kirándulni!#fyp#nyaralas#camping#kirandulas#kirandulastippek#magyar#magyartiktok##LiveOutlandish#ford@ford#foryou#foryoupage#tiktokhungary#autosvideok#autoteszt#fordtransit#transitnugget#nugget#chickenmcnugget#rock#kemping#tabor#goingviral#tura#kaland#kalandrafel#nektek#neked#tippek#nyaralasi#nekedbe#foryoupageofficial#fypシ#fypシ゚viral#fun#magyarba#baratok#friends#summer#nyar#nyaralas2022#kulfold#kulfoldimagyarok#magyarok#LiveOutlandish ♬ Rock and Roll Session - Canal Records JP

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!